combinatie kinderen en huishouden

A

Anoniem

Guest
       Hai meiden,

Het onderwerp zegt het al, de combinatie van de kinderen en het huishouden. Heeft er iemand handige tips om het goed te laten lopen? Ik werk 20 uur en vertik het eigenlijk om op de dagen dat ik lekker bij onze kinderen kan zijn te lopen poetsen. Als de kinderen 's middags even slapen jaag ik de stofzuiger en de dweil er doorheen en met een beetje geluk haal ik een doekje over de wc, maar dan houdt het echt op. Maar ja, er zijn meer dingen die moeten gebeuren in het huishouden. Dus....... heeft er iemand tips? Hoe combineren jullie het?

x

Heej meid,

dit is ook iets wat ik mezelf afvraag. Ik ben dan wel thuismama, maar ook ik zit af en toe met mn handen in het haar.
Dylano vraag toch best veel aandacht, en als hij dat niet vraagt, moet je hem in de gaten houden
Nu vanmorgen heb ik boven uitgesopt, Dylano in zijn bedje gelegd met wat speeltjes in de goede hoop dat hij het niet gauw beu zou worden. En gelukkig, ik heb om mn "gemakje" boven kunnen uitsoppen.
Alleen gestofzuigd en gedweild heb ik niet boven, dat heb ik vanavond rond 19.00 gedaan, toen mijn vriend thuiskwam.
Stofzuigen hier beneden doe ik iedere dag, na Dylano zn ontbijt. Dan laat ik hem in zn stoel zitten, en hij vind het geweldig om naar de stofzuiger te kijken.
Morgen moet ik stofzuigen en dweilen, en dan denk ik maar dat ik hem na het stofzuigen in de box zet. Dan moet ik de woonkamer nog uitdoen, en dat doe ik als hij op de grond speelt. Maar moet hem altijd in de gaten houden, dus echt vlug gaat het niet.
Ik heb er weleens over nagedacht om eerder uit bed te gaan sochtends. Maar ik ben iemand die van slapen houdt, en dus lekke wil slapen zolang het kan.
Ik vind het wel een gestress af en toe hoor.
Toen ik nog werktte had ik dat probleem ook. Ik wou van Dylano genieten, en vond het zonde wat aan het huishouden te doen. Maar toen was hij nog een stuk jonger, dus deed ik het als hij op bedje lag... Hij sliep nog genoeg overdag.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar er zullen zeker meerdere reacties komen.

Liefs Debby.

HoiHoi,

Hier nog een thuisblijmoeder met te weinig tijd. Eigenlijk is mijn advies heel simpel, gewoon doen waar je aan toe komt. Er zijn gewoon dagen bij dat je nergens aan toe komt. Maar ik denk altijd, morgen ligt het er ook nog. Alleen stofzuigen houd ik echt bij voor Marissa en voor de rest is alles mooi meegenomen wat ik doe.

Hoi Hoi,

Dit blijft volgens mij altijd lastig!!!
Ik ben op maandag en donderdag thuis. En heb de maandag tot poetsdag gebombardeerd.
Dus als Jennifer aan het spelen is beneden, ga ik daar ook stofzuigen en met een sopje door de kamer. Als ze dan gaat slapen,  doe ik de wc beneden  en de badkamer boven (heb ik dan een uurtje voor). Dan is de ochtend weer bijna voorbij...

Meestal gaan we na de lunch ff naar buiten, boodschapje (of bij een vriendin een bakkie)  doen ofzo. Als zij 's middags weer gaat slapen (weet nooit wanneer, helaas). Ga ik nog de slaapkamer en de kleine kamer soppen. Dit doe ik om de week en de andere week Jennifer haar kamer. Jennifer d'r kamer doe ik als ze wakker is natuurlijk...

De rest van de week blijf ik wel wassen en opruimen (hier komt nooit een end aan). Op donderdag gaan we meestal wel op stap of er komt iemand bij ons langs. En in het weekend doe ik eigelijk niets aan het huishouden. Behalve als het echt moet!!!

Ik moet zeggen dat elke week weer anders is, soms heb je gewoon afspraken op je poetsdag en moet je alles weer op een ander moment doen. Maar zo gaat het in principe bij ons!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.. Pfoee het is wel een lang verhaal geworden he!!!

gr. Ilone

Hoi,

ik moeteerleggen dat het me wel lukt om het huis netjes te houden. Mijn man die strijkt en dat scheelt heel veel tijd. Maar de slaapkamers en de badkamer worden elke week goed gedaan en om de dag haal ik er even een wisser doorheen. Beneden haal ik elke dag even een microvezeldoekje over de nodige plekken na het afwassen, dan ben ik toch nog bezig en de rest doe ik ook elke week goed. het oilet doe ik elke dag, soms meerdere keren, maar dat moet ook wel met twee zindelijke jongetjes in huis. Het enige wat nu echt achterloopt is de tuin. Die ziet er niet uit. Vaak trek ik wel even wat onkruid uit, maar dan heeft Stijn aandacht nodig of een van de andere twee en stop ik er weer mee.

Groetjes van marloes

Hoi,

ook ik vind het moeilijk om alles te combineren. Ik werk ook nog 3 dagen. Gelukkig doet mijn man ook veel. Helaas werkt hij erg veel dus verschilt nog al eens per week. Ik heb echt moeten leren dat het niet nodig is om altijd alles tip top voor elkaar te hebben. Ik heb echt wel dagen ertussen zitten dat ik (gezien ook de PND) geen puf heb om wat te doen. Wat ik wel altijd doe is zorgen dat alles opgeruimd is en natuurlijk het sanitair in huis. Wassen en strijken probeer ik ook bij te houden en natuurlijk de haren van de poes regelmatig verwijderen. Maar als ik echt een slechte week heb sla ik boven nog wel eens over. Wel Maaike haar kamertje natuurlijk maar onze kamer kan ook wel eens een keer wat sneller.
Hoop ook op goed tips om alles te kunnen combineren.

Groetjes
Inge

Hoi,

Ik doe een gedeelte zelf en heb iemand die elke twee weken 3 uur komt poetsen.
Ik werk zelf ook 3 dagen en zoek het niet om daar naast op mn vrije dagen me een slag in de rondte te poetsen.

Groetjes Martine

tja..pffff...huishouden!

ik vijnd het ook erg lastig nu! lianne maakt ook aardig wat rotzooi op een dag...dus ik heb EN minder tijd EN meer rotzooi

ik hou erg van een net huis,maar lukt me nu echt niet altijd!
ik werk zo'n 21 uur in de week in de zorg. Ik werk erg onregelmatig. weekenden,vroege dienst,late dienst etc. Ik moet 11 dagen per maand werken,maar werk dus soms 3 dagen achter elkaar,soms maar 1,heel verschillend.
op woensdag werk ik wel altijd de vroege dienst en gaat lianne altijd 1 dag naar de creche.
doordat ik zo weinig regelmaat daar in heb,kan ik ook niet zeggen,ik ga bv elke maandag poetsen.

ik stofzuig en dweil regelmatig,maar heb vaak het gevoel dat het weinig zin heeft,want dan komt lianne er weer aan met een koekje ofzo en kan ik al wel weer!
het meeste tijd gaat dus ook in de woonkamer poetsen zitten.
verder doe ik wel 1 keer per week sowieso de badkamer en wc goed poetsen...maar de trappen zuigen bijvoorbeeld lijk ik maar niet aan toe te komen!!!

hoe doen jullie dat? ik kan de trappen niet zuigen als lianne op bed ligt,want dan ben ik bang dat ze wakker word! en als ze wakker is,wil ik het eigenlijk ook niet,want waar laat ik haar dan??in de box is het echt krijsen!!!!

manlief werkt veel...dus lukt ook niet altijd om het te doen als hij thuis is.en als hij thuis is,moet ik vaak werken

verder kom ik niet aan ramen lappen toe!

en dan te bedenken dat ik nog maar 1 kind heb...hoe moet dat ooooooiiiit met 2 kids!pfffff

groetjes marjolein.

Terug
Bovenaan