Combinatie poedermelk en borstvoeding

<p>Ik moet binnenkort weer werken en ga de voedingen overdag afbouwen maar wil wel borstvoeding blijven geven in de ochtend/avond. Welke poedermelk werkt goed in combinatie met borstvoeding? </p>
 
Ik doe precies hetzelfde, heb inmiddels de 2 dagvoedingen afgebouwd. Ik geloof niet dat er specifiek een type kunstvoeding is dat beter combineert met borstvoeding dan anderen. Wij hebben voor Nutrilon standaard gekozen, omdat de kinderopvang deze ook gebruikt. Ons zoontje vindt het prima te drinken. Het enige dat wij gemerkt hebben met de overstap is dat hij nu wat dikkere ontlasting heeft, maar nog steeds een supertevreden mannetje!
 
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Door mijn mindere productie van borstvoeding hebben wij al snel de combinatie borstvoeding en flesvoeding gemaakt. Begonnen met Nutrilon, maar de lactatiekundige adviseerde ons Hero Standaard. Is goedkoper (nu gaat het daar niet om natuurlijk), en zou minder stinken. Klopte inderdaad! Toen ze op een gegeven moment naar de opvang ging, kreeg ze inderdaad Nutrilon. Dus toen hadden we de 1e maand combinatie van borstvoeding 's ochtends en 's avonds, overdag nutrilon, en extra nog Hero. Ging prima, maar ieder kind is anders! 
 
Het merk kunstvoeding maakt niet uit, alle kunstvoeding moet aan strenge eisen voldoen en is dus van goede kwaliteit. Er is niet een kunstvoeding die het beste aansluit bij borstvoeding.
Ben je er wel van bewust dat je productie pas vanaf ongeveer 9 maanden stabiel is. Voor die tijd voedingen afbouwen geeft een grote kans dat je borstvoeding snel terugloopt en je niet genoeg voeding meer hebt, ook niet voor die paar voedingen per dag.
 
Terug
Bovenaan