Hoi Zoopoes,
Ik weet niet hoe oud je bent en wat voor redenen je hebt om de combinatietest te willen, maar zoals de dames voor mij al zeiden, het is een slopende periode als uit de echo blijkt dat er iets niet zou kloppen en dit met een punctie bevestigd of ontkracht moet worden!
Ik ben zelf (nog maar) 29 en mijn man en ik zijn allebei kerngezond, op een hazelip bij mijn man na dan. Wij hebben ons dan ook gefocusd op de 20 weken echo. Wij hebben geen combinatietest laten doen.
Maar zelfs voor de 20 weken echo gierden de zenuwen mij door het lijf, dus kan me enigszins voorstellen dat het wachten op een uitslag van een punctie nog erger zal zijn!
Denk goed na over wat voor redenen je hebt om een test te laten doen en bedenk nu ook vast wat je zal besluiten als er toch iets "mis" blijkt te zijn!
Mocht je namelijk besluiten dat je het hoe dan ook zou houden, dan zou ik de test ook niet laten doen, aangezien je dan waarschijnlijk onnodig in de stress zit!
Wat je ook besluit, veel succes en in ieder geval heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!
groetjes
Sas
(ps, ik wil niet betweterig overkomen, maar mijn laatste opmerking heb ik geplaatst omdat mijn ervaring is dat vrouwen er niet over nagedacht hebben wat ze met de uitslag doen, waardoor ze voor een heel moeilijke keuze komen te staan als het zover is! Ik hoop dat je er wat aan hebt)