Combinatie test

hallo,

Ik weet niet of er al een bericht hierover gepost is.
maar maandag hebben wij een afspraak voor de combinatie test,
Ik vroeg me af wie van jullie die test ook heeft gedaan en hoe dat is bevallen?

groetjes zoopoes

Hoi zoopoes, neem aan dat je de test bedoeld nekplooimeting, bloed en leeftijd. Die hebben wij in het begin ook gehad. Wij hebben deze test laten doen omdat ik 38 ben en mijn man hele zware medicijnen gebruikt. Bij ons was de uitslag niet zo best en hebben daarna nog een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren. Gelukkig bleek alles in orde maar ik kan je wel vertellen mocht de combinatietest negatief uitpakken het een zenuwslopende periode gaat worden. Bedenk goed bij jezelf waarom je de test laat doen!! En hopelijk valt bij jullie de score mee.

Heel veel sterkte en succes,

Patty

Hoi,

Bij ons hetzelfde verhaal.
Ik ben ook 38 en heb een combinatietest laten doen en had een kans van  1:30  op een kindje met down.
Heb toen een vruchtwaterpunctie laten doen en gelukkig was alles goed.
Inmiddels hebben we een prachtige dochter!

Ik zou nu nooit meer kiezen voor deze test, we zijn voor niets heel erg ongerust geweest.

Ik wens je veel sterkte met je beslissing.

Groetjes Sandra (mama van Fenna, Stijn en Femke)

Hoi Zoopoes,

Ik weet niet hoe oud je bent en wat voor redenen je hebt om de combinatietest te willen, maar zoals de dames voor mij al zeiden, het is een slopende periode als uit de echo blijkt dat er iets niet zou kloppen en dit met een punctie bevestigd of ontkracht moet worden!

Ik ben zelf (nog maar) 29 en mijn man en ik zijn allebei kerngezond, op een hazelip bij mijn man na dan. Wij hebben ons dan ook gefocusd op de 20 weken echo. Wij hebben geen combinatietest laten doen.
Maar zelfs voor de 20 weken echo gierden de zenuwen mij door het lijf, dus kan me enigszins voorstellen dat het wachten op een uitslag van een punctie nog erger zal zijn!

Denk goed na over wat voor redenen je hebt om een test te laten doen en bedenk nu ook vast wat je zal besluiten als er toch iets "mis" blijkt te zijn!
Mocht je namelijk besluiten dat je het hoe dan ook zou houden, dan zou ik de test ook niet laten doen, aangezien je dan waarschijnlijk onnodig in de stress zit!

Wat je ook besluit, veel succes en in ieder geval heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!

groetjes
Sas

(ps, ik wil niet betweterig overkomen, maar mijn laatste opmerking heb ik geplaatst omdat mijn ervaring is dat vrouwen er niet over nagedacht hebben wat ze met de uitslag doen, waardoor ze voor een heel moeilijke keuze komen te staan als het zover is! Ik hoop dat je er wat aan hebt)

Hoi

Ik heb het wel gedaan ook omdat ik 38 ben. Mijn uitslag was 1:1300 en dat was goed. Ik ben blij dat ik het heb gedaan het geeft mij wel rust dat de kans zo klein is geworden.

Succes Lies

Terug
Bovenaan