Combinatie test

Hallo Meiden,
Wie van jullie laat ook een combinatie test uitvoeren? De verloskundige stak een heel verhaal af, dat het een kansberekening is, dat het geen zekerheid geeft,of wel weten wat een kindje met syndroom van down inhoud etc... Wij kregen hierdoor een beetje een vervelend gevoel bij onze keuze. Krijg je meteen de uitslag of moet je hierop wachten? Ik ben benieuwd, ik heb 3 november de test.

Wij gaan het niet doen.. ik vraag met de echo wel of ze willen kijken of de nekplooi verdikt is.
Maar dat is ieders eigen keuze toch? En de een zit in een risicogroep en de ander niet maar ik vroeg me wel af of daar nog extra kosten aan verbonden zit? Mijn verloskundige zei dat het rond de 140 euro zou zijn of is dit alleen bij verder onderzoek?

Wij laten dit ook niet doen. Het is een kansberekening. En als de kans dan bijv 1 op 200 is dan klinkt dat al veel erger dan 1 op 5000... tja... terwijl het nog altijd maar een kleine kans is. Het zegt dus niet zoveel. Wij zitten niet in een risicogroep en willen deze zwangerschap zowiezo uitdragen, ook als het niet goed zou zijn. Dus voor maakt het geen verschil.
We twijfelen ook nog over de 20 weken echo!

Je moet trouwens wel op de uitslag wachten, kan tot 2 weken duren, dacht ik maar ik weet het niet zeker!

Hoi!

wij laten het ook niet doen, idd wat bloempje zeg, het is maar een kans van een op zoveel.
we laten wel 20 weken echo doen, maar stel dat er een gebrek blijkt te zijn zouden we idd ook de zwangerschap uitdragen.

xxx

Hoi, hoi,

wij laten de combinatietest wel doen. We houden ons kindje zo wie zo, maar als er iets mis is dan kunnen we er ons wel op voorbereiden. Dan vinden wij eigenlijk wel belangrijk. Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat alles goed is.

De uitslag van de combinatietest krijg je trouwens na vijf werkdagen via de verloskundige.

Groetjes Silvia

hey!

wij doen de test niet.. vorige keer ook niet gedaan.. we zouden nooit de zwangerschap afbreken om down.. en het is een kansberekening.. dus wat als die berekening niet goed is??
daarnaast vinden wij allebei dat het maar 1 ding is wat uitgesloten word..terwijl je kind (om even zwart te denken) op zn 20ste ook nog een ongeluk kan krijgen of een psychische stoornis en dan kan je het ook niet meer weg laten halen... wel??

maar ieder zn eigen keuze hoor!!

liefs

Hallo,
wij hebben de combinatie test wel gedaan ( ook bij onze eerste). Wij kregen de uitslag gelijk bij de nekplooimeting. Ik had al vroeg mijn bloed laten prikken en die uitslag hadden ze al binnen.
Als je niet in de risicogroep zit moet je wel voor de test betalen.
groetjes Dieuwke

Terug
Bovenaan