combinatie van flesvoeding met borstvoeding

ik gaf mijn dochter van 5,5 maand volledig BV. Maar vanwegen erge onrust einde van de middag begin van de avond, ivm terugloop BV, ben ik 1 x BvVgaan vervangen voor 1x FV, en de rust is weer gekeerd. Zijn er meer die BV en FV combineren? Vanaf welke leeftijd en tot hoe lang? Zit er over te denken om nog 3 voeding af te bouwen en dan 2 voedingen BV te blijven geven als dat lukt..
 
hallo...
ik ben ook met 6 maanden begonnen met tussendoor een fles,omdat ik er zelf even helemaal door heen zat(ook lichamelijk juist,zo moe)
dus ik begon met 1 fles op de dag en dan de rest BV.Dat nam hij prima.
Je moet het wel rustig afbouwen dus je zou na een week kunnen kijken of je om en om zou kunnen geven.Dus begin met Bv dan een fles dan BV dan een fles en eindig je ook weer als laatste met BV.
Zo heb ik het toch nog 2 maanden vol gehouden.
Zelfs op het laatst alleen de ochtend en avond...totdat Tije begon met bijten!!! en bleef bijten dat was voor mij de reden om helemaal te stoppen.ik zat niet rustug meer en wat ik ook probeerde hij bleef het doen en tja 2 tanden word je niet blij van. maar goed ik heb hem tot 8,5 maande gevoed waarvan 2 voedingen zelf en 1 fles.

Heb ik da toch goed gedaan al zeg ik het zelf...en tja hij heeft het voor zichzelf verpest hahaha ;)

succes en juist door rustig af te bouwen hou je het het langste vol(is mijn mening)

succes!!
kristel
 
Hai

Fedde krijgt 's ochtends soms 's nachts de eerste twee drinkmomenten van de dag bordtvoeding. andere fles.
Ik hield het niet meer vol en hij kwam te vaak.
De eerste paar keer moest ik dd fles mengen omdat hij geen kunstvoeding wilde drinken.

Succes en sterkte ermee !!
 
Hoi,
Hoe meer je afbouwt hoe moeilijker het is om je bv op peil te houden, als je er maar 2wilt blijven geven is de 1e en laatste de beste keus en hoelang het dan nog lukt om door te geven is toch afwachten!
Succes ermee
 
hi,

ik geef "volledig" borstvoeding, 2x in de week werk ik een middagje en gaat gossee naar het dagverblijf. hij krijgt daar dan gewoon friso en ik kolf op dat tijdstip af. ik heb savonds ook wel eens het gevoel dat mijn voeding "op"is en maak dan gewoon een friso fles. (en kolf dan zelf weer af voor ik naar bed ga (gewoon een simpele handkolf)

gossee doet het prima op de kunstvoeding (ik denk zelfs af en toe dat hij er beter op slaapt. ook overdags geef ik hem gewoon een friso als ik denk dat hij niet tevreden is.

wel kolf ik altijd even tien minuutjes met de handkolf, niet veel hoor, het is maar iets van 60cc maar dan kan ik zelf blijven bepalen of ik hem aanleg of een fles geef. als je niet kolft en echt stopt, is het heeeeel erg moeilijk om de voeding evt toch weer wel te gaan geven.

wel had gossee moeite met de fles een fles is anders dan een borst. ikheb voor hem een tomme tippee fles, dit werk hetzelfde als de borst en dus heeft hij ook helemaal geen moeite als hij een borst of een fles krijgt.
 
Hallo,

Fijn om wat te lezen over combi bv en fv. Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik de borstvoeding moet gaan combineren met flesvoeding. Mijn zoontje is nu bijna 3 mnd en tot nu toe is de borstvoeding prima gegaan, maar nu ik weer ben begonnen ben met werken lukt het me gewoon niet om voldoende te kolven.

Wel wil ik als het mogelijk is hem in de ochtend en avond borstvoeding blijven geven, en dan overdag een beetje blijven kolven om de productie op gang te houden.

Maar nu weet ik niet hoe ik dan de voedingen moet aanpassen, qua tijden en hoeveelheden, en welk product kan ik hem dan het beste geven. Hij drinkt nu om de 3 uur overdag en s'avonds/s'nachts om de 4-5uur. Eigenlijk elke keer als hij er om "vraagt". Kan iemand me wat meer vertellen, ik word er zo onzeker van.
 
Terug
Bovenaan