Combinatie werk en baby

<p>Volgende week zal ik weer gaan beginnen met werken. Helaas ben ik niet in de positie om minder dan 4 dagen te gaan werken. Ik kijk er dan ook erg tegenop, omdat ik verwacht dat het wel pittig zal worden. Ik ben dan ook benieuwd hoe jullie dit combineren. Ik zal mijn zoontje s avonds rond 18.15uur van het kdv halen en dan dus naar huis en dan?? Hij komt nu meestal rond kwart voor 7/7uur, maar als ik eerst nog voor mezelf moet koken en dan pas mijn zoontje eten ga geven, dat duurt te lang voor hem. Sowieso merkte ik bij zijn wendag dat hij sneller kwam qua voeding, wat denk ik te maken heeft met alle indrukken en dat hij daar intensiever bezig is. Laten jullie je kindje bij het eten erbij zitten (ik heb een newborn set voor de triptrap) en dan ga jezelf eten en dan de kleine naar bed? Het lijkt me een heel gehaast en ben dan ook erg benieuwd hoe andere het doen. Ook straks met hapjes die hij gaat krijgen. Wanneer ga je die dan geven? Is het een hapje s avonds bijv om 18.30uur en een uur later nog een fles? </p>

Ik zou het gewoon even aankijken, en uitproberen wat goed voor jullie werkt! Niet te druk om maken, je vindt vanzelf een goede modus denk ik! Wat de ene periode werkt, kan bovendien een paar weken later ineens niet meer werken.. maar ik moet ook zeggen dat ik er geen ervaring mee heb. Maar ieder kindje is anders, dus ik denk dat je zelf gewoon een beetje moet gaan kijken wat lekker werkt voor jullie.

Mijn oudste gaf ik in het begin altijd meteen na thuiskomst borstvoeding. Daarna ging ik voor mezelf koken en bleef hij in de buurt tot een uur of 21. Dan bracht ik hem dan naar bed. Toen hij hapjes begon te eten, maakte ik dat in het weekend voor de hele week en vroor het in. Iedere dag haalde ik er een bakje uit en gaf dat meteen na thuiskomst, even in de magnetron en klaar. Na het eten naar bed rond 19 en daarna koken voor mezelf. Op de dagen dat hij niet naar de opvang ging aten we samen. 

Het is een beetje uitproberen. De bedtijd van je kindje zal nog wel gaan verschuiven de komende maanden. Als het allemaal te veel is tijdens het avondeten-spitsuur kun je ook vragen of ze jouw kindje op het kdv alvast eten geven, de fles, een potje of stukjes groente. Als ik laat uit werk ben dan doe ik dat ook en dat vinden ze prima. 

En zoals hierboven ook al wordt gezegd, voor jezelf en de kleine het alvast klaarmaken in het weekend of je vrije dag, dat scheelt veel! Meestal eten wij pas nadat ons zoontje op bed ligt. Dan gaat de een koken en doet de ander de verzorging.

Veel succes, je merkt vanzelf wat goed voor jullie werkt.

Mijn tip: voor twee dagen koken, scheelt een hoop stress. En inderdaad: eerst die kleine voeden en daarna jezelf. Het lijkt me een grote overgang, maar je kunt vast meer aan dan dat je nu denkt. Succes!

Terug
Bovenaan