combinatie werken en kinderen, pffff

Hai,
Vanaf 1 juli ben ik na mijn ouderschapsverlof weer gaan werken. 2,5 dag per week.
Zou op zich best moeten kunnen, maar vanaf dat ik aan t werk ben gaat het niet zo lekker met de kids.
Als ik ga werken gaan ze naar het kinderdagverblijf of opa en oma. Vooral onze dochter van bijna 2 jaar oud moest daar erg aan wennen. Het gaat nu wel iets beter, maar ze blijft last hebben van de veranderingen door de week heen.
Ze heeft enorm veel behoefte aan regelmaat en structuur, maar dat is nu weggevallen. Ze slaapt en eet bijna niet bij andere mensen. Ze moet dan de dagen dat ik vrij ben echt bijtanken. Hierdoor kan ik op mijn vrije dagen niet te veel doen met de kinderen.
Maar dan moet ik vaak de huishouding doen, dus dat komt goed uit zeg maar... Mijn zoontje van bijna 7 maanden heeft iets minder moeite met alle veranderingen maar moet ook wel echt bijtanken van het kinderdagverblijf.
En de kinderen zijn de laatste maand veel ziek geweest. Buikgriep, flink verkouden enz. Vandaag zijn ze weer allebei ziek en heb ik mijn werk moeten bellen dat ik niet kan komen. Ik heb geen oppas kunnen vinden voor vandaag en naar het kinderdagverblijf mogen ze niet als ze koorts hebben...
Ik vind het echt niet fijn zo. Als het met de kinderen niet goed gaat, wil ik ook helemaal niet gaan werken.
Ik baal echt enorm van alles zo en weet niet hoe ik het allemaal goed moet gaan regelen. Het voelt niet fijn zo. Ik wil wel werken, maar niet zo.
Hoe doen jullie dat???
Hoe hebben jullie alles kunnen regelen? Is een oppas aan huis beter of hebben jullie nog andere ideeen?
Graag reacties!
Groetjes Esther

Op dit moment ben ik nog niet aan het werk. Rowan is nu iets meer als 5 maanden oud. Ik ben hard op zoek naar een nieuwe baan en zal dan ook weer fulltime gaan werken.
Ik ga Rowan niet naar een KDV brengen omdat ik me daar niet goed bij voel. Tevens vind ik, ondanks de vergoedingen die je krijgt, het KDV nog veel te duur. Ik ben nu bezig met Flexmoeders. Dat is een landelijke organisatie voor mensen die een oppas zoeken. Als ik straks fulltime aan het werk ben, zal dit mij niet meer als 25 euro netto in de maand kosten. Op de site van flexmoeders kun je op basis van je postcode een aantal oppasmoeders vinden dit binnen een bepaalde straal van je eigen huis wonen. De oppasmoeders worden ieder jaar gekeurd op verschillende punten.
Ik ben er voor om mijn kind op die manier onder te brengen, zodat hij gerichte verzorging krijgt en dat er voldoende aandacht voor hem is.
Over anderhalve week heb ik de eerste afspraak met een oppasmoeder. Het voordeel is ook dat die dame een straat verderop woont.
Misschien is Flexmoeders ook wat voor jou. Je kunt via Google hun site opzoeken (nu we geen linken meer mogen plaatsen op dit forum).

Suc6

Annemiek

Wat vervelend voor je! Nee, tuurlijk is werken zo niet echt leuk!
En wat sneu dat je kleintjes zoveel ziek zijn...
Ik lees dat je kinderen moeilijk om kunnen gaan met veranderingen, ik denk dat je dan inderdaad eens moet gaan kijken naar oppas aan huis. Dan hebben ze tenminste hun eigen vertrouwde omgeving nog en zullen wat minder snel van slag raken. Als dit niet lukt, dan zou ik in ieder geval proberen maar 1 soort opvang te regelen en bij voorkeur aaneengesloten (bv 2 dagen achter elkaar). Ik begrijp dat ze nu thuis zijn, bij opa of oma, of op het KDV. Dat zijn al 3 (of 4?) verschillende plaatsen en dus verschillende ritmes en verschillende mensen. Dat is veel voor een kindje dat niet tegen verandering kan! Dan is hij/zij zich continue aan het aanpassen. Vermoeiend en wellicht ook wat verwarrend, denk ik.

Christian gaat 2 dagen naar KDV en 1 dag komt oma bij ons thuis oppassen. Hij kan het goed hebben, ik merk alleen dat hij op het KDV minder slaapt en dan in de avond eerder moe is en zijn slaap inhaalt. Maar de dag erna is hij gewoon zichzelf. Hoeft dus niet bij te tanken, zoals jij beschrijft.
Verder mag ik hem wel wegbrengen met koorts als hij tenminste niet heel erg ziek is. Daar zijn ze erg soepel in. Dat is ook fijn, want kindjes hebben vaak koorts (schijnt, Christian heeft nog maar 1 keer gehad, gelukkig).

Heel veel succes!

Groetjes, Karin

als het met de kinderen niet lekker gaat,werk je zeker niet prettig.met boas gaat het gelukkig erg goed.die slaapt en eet bij oma bijna nog beter dan thuis en hij huilt nooit terwijl hij thuis momenteel niks anders doet.ik ga momenteel dus met plezier naar mn werk;ik rust,boas blij.beetje lullig,dat hij thuis zo huilt en bij oma niet,maar ik ben allang blij.als het niet zou gaan zou ik er accuut mee stoppen.
kun je geen halve dagen gaan werken?minder is altijd nog meer dan helemaal niet.misschien kunnen ze het dan wat beter aan.en alleen bij oma en niet naar het kdv,is dat misschien te regelen,als je evt minder gaat werken?ik werk op een kinderdagverblijf en het zijn pittige dagen voor kindjes die behoefte hebben aan rust en regelmaat.wat jij schrijft over bijtanken is voor mij een herkenbaar verhaal.en als de kids dan ook veel ziek zijn,krijg je echt alles op een grote hoop.
ik hoop dat je wat kan regelen en jullie weer wat meer kunnen genieten.
groetjes karin

Hoi,
Opa's en oma's kunnen helaas niks betekenen en ook mijn man kan geen dag thuis blijven. Ik denk dat ik toch een oppas aan huis ga overwegen.
Mijn man vindt het eigenlijk maar niks omdat er dan geen controle is.
Toch wel een gedoe hoor zo.
Een vriendin van mij werkt altijd s avonds en in de weekenden als haar man thuis is. Maar dat is voor mij ook geen optie. Dan zie ik mijn man nooit meer...
Groetjes ESther

Terug
Bovenaan