combinatietest en confuus

er is mij herhaaldelijk gevraagd bij de VK en echo centrum of ik de combi test wil doen en of ik daar al over had nagedacht.

Bij mijn eerste kind was ik 29 niet gedaan. maar nu ik bijna 35 ben twijfel ik of ik dat idd moet doen. en nu dus snel een combitest aangevraagd nadat mijn man zei, nou er zitten geen risico''s aan dus doe maar gewoon.

maar ergens ben ik bang en vind ik het raar dat ik het doe... ik wil het wel doen maar ik wil het ook niet doen....heeelp... het zou dan morgen of vrijdag moeten gebeuren...

hey aichaaatje

ik denk dat het voor iedereen anders is.

ik denk vooral dat je het wel moet doen als je iets met de uitslag wilt doen. want wat als de uitslag niet goed is? wat ga je dan doen?

als je dat niet wilt heeft de test ook geen rede zou ik zeggen. dus dat is aan jou.

ik wil heel graag een 2de en voor mij maakt het niet uit of het een kindje is met beperkingen. liefst natuurlijk gezond maar dat wil iedereen natuurlijk.

ik hoop dat het je een beetje kan helpen.

groetjes muppetje

Hai,

Het is inderdaad echt voor iedereen verschillend.

Ik kan je vertellen wat wij ervan vinden maar je moet zelf de beslissing nemen.
Wij hebben gekozen om geen combi test te doen. er zijn bij ons geen factoren die de kans bij ons groter maken dat we een kindje met een bepering zullen krijgen. We hebben al een gezond mannetje rondlopen en ik ben 31 en in onze familie komen geen beperkingen voor.
Net wat muppetje zegt het is ook net wat je met de uitslag wilt doen. Als er bij ons iets uit zou komen kunnen ze het zoiezo niet voor de 100% zekerheid zeggen of het zo is en wat het is. Dus dan zit je 6 maanden in spanning wat het zou zijn. Wij zouden het nooit weg laten halen als er iets mis zou zijn dat zien we dan wel. Het is zoiezo gewenst.

Wat je ook beslist als je er achter staat is het de goeie beslissing. Succes!
X

Hey Aichaaatje,

ik ben zelf momenteel 12 weken zwanger en krijg morgen de combinatie test.
ik ben nog erg jong en niet echt een aanleiding om deze test te doen.
aangezien het geen kwaad kan, is mijn gedachte gang dat ik liever van te voren weet of er iets mis zou zijn dan net na de bevalling....
niet omdat ik dat actie zou kunnen ondernemen maar omdat ik dan me geestelijk hierop voor zou kunnen bereiden, en er na toe zou kunnen leven....me meer in te kunnen verdiepen...

misschien naief om zo te denken, want of je je er echt helemaal op voor kan bereiden weet ik niet...
daarnaast kan je ook weer even gleuren naar de kleine... en dat is dan weer het leuke van elke echo!

sterkte met je beslissing.

Ik sluit me helemaal aan bij de reacties hierboven.
Wat als de uitslag verhogend is? ga je dan de vruchtwaterpunctie doen met kans op miskraam?

Wij hebben het niet gedaan. ik ben 33 en dit wordt ons derde kindje. Ik zou een wat verhoogdere kans hebben, meer dan bij mijn zoontje toen ik 28 was. Tja en dan...ik wil geen vruchtwaterpunctie ivm de kans op miskraam. En wat voor ons heel belangrijk was, deze test sluit het Down Syndroom niet uit! Je kunt nog die ene zijn!

Succes met de beslissing, doe wat goed voelt!

Terug
Bovenaan