Combinatietest (nekplooimeting)

Hoi alemaal,

Ik heb een vraagje. Gaan jullie ook de combinatietest (nekplooimeting) doen? Ik heb er hier nog niets over gelezen. Wij hebben nl. besloten van wel. Wij willen toch heel graag weten of er een verhoogde kans is op het kindje met down syndroom. Misschien ook een stukje leeftijd (ik wordt deze maand 32) Niet dat ik daardoor al een grote kans heb, maar wel ietsjes meer dan bijv. iemand van 24 jr. Heeft iemand deze test al eens gedaan of gaat deze nu doen? Ben er heel benieuwd naar.

Groetjes Chrissy

Nee, wij doen de test niet. Ik zou er alleen maar nerveus van worden. En als je een kans hebt, hoeft het niet te betekenen dat je daadwerkelijk een kindje draagt met down.

Debby

Hey,

Wij doen de test ook niet, weet niet of ik nog echt kan genieten van een onbezorgde zwangerschap als die kans er is. En Als mijn kindje wel syndroom van down heeft, dan hou ik nog net zoveel van hem of haar.

Liefs Noor

Hoiv Chrissy,

Wij gaan de test wel doen. Ik word deze maand 33. Eigenlijk voornamelijk omdat mijn man het wil. Ik had er nog niet echt over nagedacht, Maar nu ik er meer over gelezen heb sta ik er wel achter, 3 dec ga ik voor de test. En als er een kans is dan gaan ze toch verdere onderzoeken doen. Zelf heb ik niet het idee dat ik dan niet meer kan genieten, ik wil het liever gewoon weten.
Ben benieuwd wat je gaat beslissen.

gr Pascalle

Hoi, wij willen het waarschijnlijk wel doen. Al is het alleen maar om te weten dát je een mogelijk vergrootte kans hebt op een kindje met down. Natuurlijk is het ook dan welkom! Maar dan hebben we wel vast even de tijd om aan het idee te wennen. En krijg je dat nieuws niet net nadat je bevallen bent... Succes met het nemen van je beslissing.

Hoi,

Wij hebben de test gister laten doen. Dus nu nog 10 dagen wachten tot de uitslag. Degene die de nekplooi meten zei dat die er in ieder geval niet verdikt uitzag. Wij hebben het ook met de reden laten doen dat we willen weten waar we aan toe zijn. Ook bij onze eerste hebben we dat gedaan.

Hoi,

Hier hetzelfde dilemma. Ik ben 36 en zou dus een verhoogd risico lopen, waardoor wij voor alle tests in aanmerking komen. Na het lezen van de informatie die we van de vk hebben gekregen, hebben we besloten om de test wel te doen.

Groeten,
Moon

hoi

wij gaan de test niet doen.
het maakt ons niet uit als het kindje down syndroom heeft dan willen we het toch houden. en houden we er net zoveel.
dus vind ik het dan ook maar tijd en geld verspilling om een test te doen als de uitslag voor mij niks uitmaakt.

gr.

Terug
Bovenaan