Combinatietest was 'niet goed'

hoi allemaal,

even niet op het forum geweest (zoontje ziek, ikzelf niet fit) ......gisterochtend de combinatietest gehad..........vervolgens bleek dat ik niet 12 weken zwanger ben, maar 13 weken en 1 dag........daarom moest het herberekend worden in het lab. prima ik naar huis, zouden ze me thuis bellen........de echoscopiste belde mij ook na een uurtje met de mededeling: je hebt een verhoogde kans..............1 op 86.
jeetje dat sloeg even in als een bom..............vooral ook omdat ik vorig jaar nog zwanger was, ook combinatietest gedaan (ook bij m'n dochter in 2007) en alles gewoon goed was en bevallen ben van een gezonde zoon. en nu dit...........m'n man en ik weten al heel lang wat we zouden doen bij zo'n uitslag: een zekerheidstest (in de vorm van een vlokkentest of vruchtwaterpunctie), dus gelijk gistermiddag een afspraak gekregen en ze hebben ook gelijk een vlokkentest uitgevoerd (best vervelend zo'n behandeling)..............en nu wachten........ze bellen me volgende week donderdag op tussen 16.00 uur en 16.30 uur.........naja ik wou dit even kwijt en benieuwd of één van jullie dit ook hebben meegemaakt? dan hoor ik dat heel graag.
lfs!
 
hoi meid,

wat vervelend zeg.
hopelijk krijg je volgende week donderdag goed nieuws te horen (al vind ik wel dat ze je lang laten wachten bij zoiets belangrijks).
ik zal voor je duimen
 
He meid. Wat een schokkend nieuws.
Wordt idd een lange week voor je!
Heel veel sterkte, heb er zelf geen ervaring mee!
 
He, das heel vervelend nieuws!
Ik heb zelf met 16 weken een punctie gehad, het wachten is heel spannend. Maar de kans is nog steeds veel groter dat het goed is dan dat het niet goed is.
Bij ons was gelukkig alles in orde.
Ik ga voor jullie duimen.
 
Wat een rot nieuws. Je hoopt toch een goed resultaat te horen. De spanning lijkt me verschrikkelijk.
Maar om te relativeren. Een kans van 1 op 86 wil zeggen 1,2 % kans op downsyndroom, en dus 98,8 % kans dat het kind geen downsyndroom heeft. Dus een hele grote kans dat het goed is.
Sterkte!
 
Terug
Bovenaan