Combinatietest

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
De verloskundige vertelde me vandaag dat ik een combinatietest zou kunnen overwegen: bloedproef voor 11 weken en nekplooimeting voor 14 weken om afwijkingen te constateren. Op 13 feb. heb ik nl een miskraam gehad en dit zou onzekerheid kunnen wergnemen. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen. 21 mei heb ik mijn eerste afspraak staan en vertel dan wat we willen.

Een combinatietest kijkt alleen maar naar het risico op Down. Niet naar andere afwijkingen. Je ziet je kindje dan wel op een echo, en kan dus zien of het leeft, maar het geeft geen garanties of het goed blijft gaan. Ze kunnen met een 20-wekenecho pas  veel meer zeggen over  de gezondheid van je kindje.

Vaak zie je, dat als je kiest voor deze combinatietest, dat de termijnecho tegelijkertijd wordt gedaan. Dat betekent dat je tot 14 weken wachten moet voordat je je kindje voor het eerst ziet op een echo. En met 14 weken ben je grotendeels uit de gevarenzone voor miskramen dus is de toegevoegde waarde, in jouw geval, ook niet echt groot.

Ingeborg

Hoi sunshine,
dat is wel raar dat de vk jou zo'n reden geeft om dat te doen.
want ze kijken idd alleen of het syndroom van down zou kunnen hebben.
en ook dan is het alleen de kans erop.
dus er is geen zekerheid.
wij hebben besloten het niet te doen omdat het alleen maar meer stress met zich meebrengt.
aan jou de keus wat jij wilt natuurlijk.
gr lisette

Terug
Bovenaan