Combinatietest

Hoi Meiden,

Gisteren de combinatietest gedaan (nekplooimeting + bloedtest). De nekplooi zag er goed uit, maar ja altijd nog ff afwachten wat er uit de bloedtest komt. Vind het echt heel spannend...uiteraard ga je er niet vanuit, maar nu we eenmaal besloten hebben om de test te doen..tja je gaat er over nedenken enzo....

Heeft iemand van jullie de test een keer gedaan?

gr. Ilone

ps wel weer ff leuk om de kleine spruit te zien.. was erg aan het bewegen enzo.. en ook weer wat echo-foto's meegekregen!

Hoi,

Heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me wel heel spannend En natuurlijk hooop ik van harte met je mee dat de uitslagen goed zijn?
Misschien heb je het al eerder op het forum gezet en heb ik het gemist maar...
(als je het niet wil zeggen hoef het natuurlijk niet hé!)
Wat was voor jullie de reden om zo'n combinatietest te doen?!

Succes met het wachten op de uitslag

groetjes
Achnita

Hoi meiden,

Wilde jullie nog ff laten weten dat de uitslag van de test binnen is. Kans op 1 op 5000...

De reden was dat ik al 33 jaar ben en vrienden van ons met dezelfde leeftijd hebben een kindje gekregen met het DownSyndroom.

Blij in ieder geval dat alles goed is.

gr. Ilone

Fijn om te horen dat de uitslag meeviel! Het blijft natuurlijk maar een kansberekening, maar het geeft toch al wat meer zekerheid.

Wij hebben bij allebei de zwangerschappen besloten om geen extra testen te doen, omdat wij ze niet betrouwbaar vinden. Met name Down blijft moeilijk te traceren. Veel kinderen zijn gezond ondanks een slechte test en andersom. Bovendien zouden wij er toch niet voor kiezen om het kindje weg te halen vanwege Down sydroom.

We hebben bij de eerste wel een 20 weken echo laten doen (en deze keer was die natuurlijk standaard), gewoon om te zien of er ernstige afwijkingen waren, zodat we eventueel van tevoren wisten of het handig was om in het ziekenhuis te bevallen. Vrienden van ons hebben bijv. een kindje gekregen waarvan de buikwand niet goed gesloten was. Dan is het toch handig als er gelijk een team klaarstaat om je kindje te behandelen.

Groetjes, Marisa

Hoi Ilone,

Wij hebben de combinatie test ook laten doen. Gewoon voor de zekerheid. We zouden het kindje ook niet weg laten halen maar hoopten gewoon op een goede uitslag zodat we er niet eens over na hoefden te denken. Bij ons was de kans 1 op 6000 dus maakten we ons niet druk. Wij hebben ook een medische 20 weken echo gehad omdat de moeder van mijn man 2 broers heeft gehad met een open rug die zijn overleden. Bij een uitgebreide medische echo kijken ze echt alles extra goed na, en ook daarop was gelukkig alles goed. We hadden wel een hele flauwe vent die het geslacht niet wilde vertellen. Hij zei daar kom je niet voor. Ik kijk alleen of de baby gezond is. Dus hebben we een paar weken later maar een pretecho gedaan. Maar super dat jullie kansberekening ook zo groot is, dat is toch een fijn idee he. Geniet van de rest van je zwangerschap.

groetjes Linda

Fijn dat jullie uitslag goed was!
Wij hebben zelf bij de zwangerschap van Sarah ook de combitest gedaan en gaan dit nu ook weer doen. Niet zozeer omdat een kindje met een afwijking niet welkom zou zijn, maar wel zodat we erop voorbereid zijn. Bovendien zit er in mijn familie een erfelijke hartafwijking en dat is deels ook via de nekplooimeting te zien.

groetjes en ik laat de uitslag nog wel weten hier
Tamar

Terug
Bovenaan