combinatietest

Gisteren de eerste echo gehad. Helemaal gelukkig kwam ik daar vandaan. Het hartje klopte goed en de groei komt overeen met de cyclus. Ik ben nu 7 weken en 2 dagen. Over 2 1/2 week krijg ik weer een echo om te zien of de groei goed doorzet. Daarna wordt er bloedafgenomen. Ruim een week daarna krijg ik weer een echo voor de nekplooimeting. Op basis van het bloed en deze meting kunnen ze een kansberekening doen voor Downs syndroom en Edwards syndroom.

Nu vroeg ik mij af, hebben jullie dat ook gedaan?

Groetjes,

Bella

Hoi Bella,

Ik moet mn eerste echo nog krijgen maar ik denk er wel serieus over na om die test wel te gaan laten doen. Ik ben al 38 dus dat speelt behoorlijk mee.

Groetjes Petra

ik ben nu 8 weken zwanger en wij gaan de testen ook doen, ook omdat ik al 36 jaar ben.
Verder doen wij ook de vlokkentest. Maandag hebben we een intake-gesprek in het ziekenhuis hierover.

hoihoi :)

Wij hebben het wel overwogen maar net als bij onze eerste zoon hebben we besloten het niet te doen
Ik ben pas 24 en in zowel de mijne als die van mijn vriend komt niets voor
en verder ben ik zo gezond als een vis dus wij doen het niet
Als ik ouder was geweest (als ik later groot ben hihi) had ik de tests wel laten doen :)

Hallo,

Ik moet maandag bloed laten prikken voor de nekplooimeting. Ik zou het graag willen weten als mijn kind Down heeft of niet. Niet dat de test 100% zekerheid kan geven maar ik vind dat je je er wel op kan voorbereiden. Ik zou geen abortus laten plegen maar je kan wel voorzorgsmaatregelen nemen voor het geval dat...

Ester

Hoi!
Ik heb ook een combinatietest gedaan afgelopen woensdag....
Mijn man en ik hebben zelf zoiets waarom zou je het niet doen? Het kan geen kwaad en bij een verhoogde kans kan je altijd zelf beslissen of je daarna nog een vruchtwater punctie doet of niet.
Gr. Ilse

Wij laten de test hoogstwaarschijnlijk ook doen.
Het komt dan niet in de familie voor en we zijn beide ook pas 27, maar mijn man vind het toch prettiger slapen als we deze test doen en het blijkt goed te zitten.
Zit het nu niet goed dan weten we nog niet wat we gaan doen.
Daar wil ik eerst uit zijn.

groetjes gizzymo

Terug
Bovenaan