Combinatietest

Wij hebben besloten wel voor de combinatietest te kiezen,
zijn er al dames die hier ervaring mee hebben en de uitslag al hebben?
Zou het ook begrijpen als je dit soort informatie liever niet deelt, maar ben
wel erg nieuwsgierig...

Hoi,

Toevallig moet ik morgen voor deze test heb nu al de zenuwen, maar ik vertel je graagmijn ervaringen na afloop, wij krijgen nog geen definitieve uitslag aangezien je dan een bloedtest had moeten laten doen een week voor de echo, wij doen dit allemaal op de dag zelf   aangezien het voor ons zo'n 1,5 uur rijden is naar het dichtsbijzijnde echocentrum waar ze deze testen uitvoeren.
Maar ik hou je op de hoogte,

Groetjes

Hoi hoi,

Ik had besloten om die test te laten doen en heb er later toch weer vanaf gezien. Het is zo dat ik namelijk zeker weet dat als de uitslag  niet goed  zou zijn ik toch echt niet die vruchtwater punctie of vlokkentest wil laten doen uit angst voor een miskraam of veel pijn of complicaties brrr moet er niet aan denken. Dus ik zie er maar helemaal vanaf. Tis bij mij ook welkom met down zo denk ik dan maar nu want ik heb daarin dan geen keus meer he.

Heel veel succes meiden, snap wel dat jullie het wel doen hoor! Ben gewoon een schijterd haha.

Groetjes Petra

Hoi,

Ben gisteren gewwest voor combinatietest.
Ik zag er erg tegenop, want tja wat doe je als er verhoogd risico is. Wij wilden de test laten doen omdat wij nu weten hoe het is om een gezond kindje te hebben (zwanger van 2e kindje, bij eerst geen combinatietest gedaan) en we wilden graag een keuze kunnen maken als er een hoog risico zou zijn. Bovendien ben ik inmiddels 33, nog niet echt risicoleeftijd, maar dat hebben we toch wel mee laten wegen in de beslissing om een combinatietest te laten doen.

De nekplooimeting zag er gelukkig heel erg goed uit, kindje had een neusschotje (dat schijnt bij 80% van de kindjes met down te ontbreken) en de nekplooi was 1,1 milimeter wat heel normaal is. De uitslag van de bloedwaarden krijgen we binnen 2 weken, de verloskundige die de nekplooimeting deed, zei dat we ons daar niet al te veel zorgen over hoefden te maken, maar ze zei ook dat zij daar geen uitsluitsel over kan en mag geven.
Mijn man en ik vonden dat de verloskundige alles heel duidelijk uitlegde en dat helpt wel bij best een spannende test.

Verder hebben we goed kunnen zien dat het kindje helemaal compleet is, vingertjes en teenjes geteld, kloppend hartje, vol maagje, volle blaas (dat betekent dat de slokdarm open is en de nieren functioneren), zelfs de hersenen hebben we gezien. En dat kleine baasje was vrolijk aan het rondstuiteren in mijn  buik en naar papa en mama aan het zwaaien...

Ik hoop dat jullie test ook allemaal een mooi resultaat geven. Succes met alle zenuwen (het blijfttoch spannend).

Groetjes,
Sandra
12w3d

Mooi, zo'n positieve uitslag! Denk dat je wel safe zit, aangezien vroeger de testen
volgens mij los van elkaar gedaan werden.
Lijkt me prachtig om inderdaad te zien dat alles compleet is,
vond het al geweldig op de eerste echo om het hartje te zien kloppen en het lekker druk te zien bewegen.

Een tante raadde inderdaad al aan om mijn vriend mee te nemen,
omdat je alles veel beter kunt zien dan bij de gewone echo.
Ik zit qua leeftijd niet in de risicogroep, maar zou het denk ik moeilijk vinden om
vlak na de bevalling erachter komen dat mijn kind gehandicapt zou zijn.
Misschien heb je een minder leuke zwangerschap, maar je kunt je erop voorbereiden en inlezen.

Hoi, wij hebben net de test gehad, zowel bloed als nekplooimeting waren prima. De kans op een kindje met down is bij ons verlaagd met 3000. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan en ben blij dat ik het nu weer gedaan heb.
Het kindje is ook bij ons sowieso welkom, ook als de uitslag anders was geweest.

Groetjes
Bibi

Hallo,

Wij zijn afgelopen vrijdag dus geweest voor de combinatietest, maar hebben nog geen uitslag gekregen dus nog effe spannend maar op de echo zag alles er goed uit dus die nog effe de defintieve uitslag met de bloeduitslag afwachten. Het was inderdaad een mooie echo en er werd veel uitgelegd dat was wel interresant, vooral bloedomloop blaas maagje ed was echt goed tezien.
Maar we wachten maar even af.

Groetjes

Wij hebben de combinatietest afgelopen vrijdag gedaan, deze vrijdag krijgen we het resultaat van de bloedtest. De nekplooi was 1.2, dat vond ze goed. Verder was het fijn om te zien dat alles aanwezig en in orde was: de 2 hersenhelften, het hartje, de maag en nieren, alle ledematen, de navelstreng. Ik vond het heel geruststellend om dat nu al te weten. Het lijkt me vreselijk om pas met de 20-weken echo erachter te komen dat je kindje bijvoorbeeld niet levensvatbaar is. Knowledge is power, toch?
Success iedereen met de beslissing maar ik raad het iedereen aan!
Marijke

Terug
Bovenaan