Combinatietest

Hallo dames!

Wij willen natuurlijk allemaal dat ons kindje gezond is..
Dus ben benieuwd of jullie een combinatietest laten doen.

Wij wel.. Wij willen graag voorbereid zijn...

Ben beniewd!

Wij niet, heb dat bij de eerste ook niet gedaan, het is dan nog niet zeker het is een berekening, ik denk dat ik daardoor meer stress zou krijgen, en zal je eventueel wel een vervolg onderzoek doen omdat er een kans is dan is dat nog gevaarlijk ook voor de bay.
Ik ga gewoon weer voor de 20 weken echo, hierop zien ze ook heel veel, natuurlijk ook niet altijd 100 % maar dat spreekt mij gewoon meer aan.
Bij de eerste zagen ze bij de 20 weken cystes in de nieren zeiden ze, ik was onderste boven ik dacht wat nu etc. toen moest ik na het ziekenhuis voor nog een echo, en was er niks te zien alles helemaal goed gelukkig!!!
Wat ik bedoel je weet het nooit 100% zeker. En ja mocht het kindje iets hebben ofzo dan is het nog steeds erg welkom en komen we er ook wel door heen. Maar dat is hoe wij het voelen allemaal.
Ik wens je in iedergeval veel suc6 en hoop voor jullie dat alles goed is!!!

Wij doen het ook niet met zelfde reden zoals bietje hierboven beschrijft.
Het is inderdaad een kansberekening die onnodige stress met zich mee kan brengen wat ook niet goed is voor jou en de baby.
Het is dan ook nog eens van wat doe je ermee met die berekening?Laat je het weghalen?
Bij de 20wk echo zien ze inderdaad ook of het gezond is.Of in ieder geval bijv syndroom van down heeft.
Het is ieder zijn eigen keus,maar wij gaan het dus niet doen.

Gr. Suusje

Wij doen het wel, wij hebben eerder een kindje gehad die helaas niet levensvatbaar bleek te zijn, kans op afwijking is bij ons groter als bij andere dit ook wegens mijn medicijnen.

Hoi, wij laten het wel doen. We willen ook graag voorbereid zijn. Een vriendin van me verwacht een kindje met Down en een hartafwijking... daar wil je je toch op in kunnen stellen. Uiteraard gaan we ervanuit dat het helemaal gezond is! En mocht er toch een verhoogde kans zijn, dan kiezen we denk ik voor verder testen.
Maar dit is pas bij 12 weken.. eerst hopen dat alles ok is bij de termijnecho bij 10 weken!

Wij hebben besloten geen combinatietest te doen. Uit de 20 weken echo zal wel blijken of de ontwikkeling van de kleine voorspoedig verloopt. De stress van zo'n test zien we niet zitten. We hebben twee gezonde dochters en geen medische indicatie die een verhoogde kans kan opleveren, dus we gaan er vanuit dat het kindje gezond is. Statistisch gezien is de kans op afwijkingen altijd aanwezig, maar wel zeer klein.

Mariska1973

Terug
Bovenaan