Combinatietest

Vorige week voor het eerst bij vk geweest met uitgebreide intake. Dus kwam ook de optie voor een combinatietest aan bod.
Mijn eerste idee was om het gewoon te doen, maar nu ga ik twijfelen. Ik ben 30, mijn vriend ook en er zijn geen erfelijke aandoeningen in de families. Willen we dan wel de spanning en stress door om als resultaat een kansberekening te krijgen?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het is ons 1e kindje, ben net 9 weken zwanger.

Wij hebben geen ervaringen hiermee, maar als er geen bijzondere of erfelijke ziekten zijn zou ik het niet doen. Net wat je schrijft, je gaat jezelf een hoop stress en spanning op de nek halen, wat waarschijnlijk helemaal niet nodig is.

Voor onszelf hebben wij zoiets van, ook als we een kindje krijgen met een afwijking, dan is het net zo goed van harte welkom. We laten wel de 20-weken echo doen. Dit omdat er in de familie open ruggetje en waterhoofdje voorkomt, dan zijn wij voorbereid daarop.

Geen ervaring, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Heel veel succes met je keuze.

Wij hebben wel een erfelijke ziekte in de familie. Wij gaan geen combinatietest doen. Het zou voor ons namelijk geen reden zijn om het kindje weg te laten halen. Het is ook ons eerste kindje.

Dank voor jullie reactie. Maakt de keuze niet makkelijker, maar wel goed om andere motivaties te lezen. Ergens voelt het dat het wel goed zit, maar zoek toch ook een soort van bevestiging. Tegelijkertijd bang voor een negatief resultaat... Pffff niet makkelijk allemaal...

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ben er ook geen voorstander van...wat heb je aan die kansberekeningen ? En je hoort ook vaak genoeg dat ze er naast zitten, zit je straks de hele zwangerschap voor nop in de stress

Maar s6 met je keuze !!

En 30 jr is toch nog harstikke jong, je bent geen risicofactor

hey ilse

ik heb ook die keus gehad en ik heb gelijk vanaf t begin gezegd dat ik t niet wil! deze leuk hebik gemaakt omdat ik niet minder van me kleine zal houden!!

succes met je keus!

Zou het ook zeker niet doen met 30. Ben zelfs aan het twijfelen of ik het wel wil op 37 ookal wordt het erg aangeraden op mijn leeftijd want inderdaad ik ga het zeker niet laten weghalen voor Down syndroom. Daar heeft het kindje zelf geen last van zolang ie natuurlijk geen hartklachten heeft (waar wel een hele hoge kans op is bij kindjes met Down).

Ik ben nu 10 weken en zit er ook over na te denken, maar idd waarom doen als de uitslag niet eens 100% betrouwbaar is???! Ik denk dat ik het dan ook niet ga doen. Soms krijg je de verkeerde uitslag vertelde mijn gynaecoloog..We doen de 20 weken echo, en daar kom je ook al veel te weten!

Terug
Bovenaan