Combinatietest

Hoi meiden,

Doen jullie de combinatietest? En waarom wel of niet?
Ik vind het een hele moeilijke keuze. Ik ga er van uit dat het allemaal goed is, dus zo'n test kan het alleen maar bevestigen. Maar wat als ... wat doe je dan?
Rationeel is het heel makkelijk om te zeggen dat je het weg laat halen als het 100% zeker is dat het gehandicapt is. Maar ik vind het vreselijk om daar over na te denken en er energie in te steken. De wat als vraag ... ik laat het liever in het midden. Maar m'n man wil de test heel graag doen.
Tips?

Fijne dag nog!

Hoi missmadjak,

Wij laten de combitest wel doen. Dit doe ik vooral voor mij eigen gevoel dat er bevestigd wordt dat het goed zit. Ik denk dat ik me er zelf anders teveel druk over ga zitten maken en dan is ook niet goed voor het kindje!

Pas als ik te horen krijg dat we een verhoogde kans hebben dan ga ik nadenken over de echte gevolgen. Daar wil ik nu nog niet bij stilstaan. Bovendien krijg je dan extra onderzoeken aangeboden. Stel dat het wel zo is, en ik heb de test niet laten doen, zal ik t mezelf niet vergeven denk ik.

Maar we gaan er gewoon van uit dat het goed zit, en dan wil ik graag bevestigd hebben!

Succes met de keuze!

moeilijke keuzes he?!
wij doen het niet. hebben het met de 1e ook niet gedaan. want mocht het gehandicapt zijn dan ishet sowieso welkom!alleen als het een kasplantje zou zijn we het voor het kind zelf niet zullen doen!
maar omdat je toch een risico hebt op een miskraam, doen wij de test dus niet.
het is een moeilijke beslissing en wens je veel succes met de keuze!

Ja dat zijn idd moeilijke keuzes, ik denk dat wij het ook niet doen, het kindje is welkom hoe dan ook.
Misschien kun je het met je verloskundige bespreken? Die kijken vaak ook of je in een risico groep zit ja of nee.

Heel veel succes met je keuze!

Liefs Daisy

Hoi Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga 'm wel doen, met het idee dat als het goed is het alleen maar bevestigd wordt.
En als de kans groter is dan 1 op 200 ... dan zien we wel weer verder!
Voor zo ver ik weer zit ik niet in een risico groep, ben 27, en behoorlijk gezond :). En er zijn geen aangeboren afwijkingen in mijn of mijn mans familie.

Bedankt dus, en een fijne dag nog!

Hoi,

Wij gaan de combinatietest wel doen. I.v.m leeftijd. Deze test is niet schadelijk voor het kindje voor zover ik weet. Daarom denk ik niet dat we eventuele vervolgonderzoeken zouden laten doen. Dat kan wel een miskraam veroorzaken. volgens mij kijken ze ook niet naar familiedingen, maar echt alleen naar het bloed van de moeder, en de nekplooimeting met de echo. Leeftijd zullen ze misschien wel meenemen.

Hoi hoi,

ik ga hem ook doen zit nog steeds niet in de risicogroep maar uitervaring weet ik dat dat niets zegt.Je kunt ook gewoon heel veel pech hebben....
bij het forum zwanger zijn 3e pagina verdere uitleg maar goed het kan geen kwaad en ik vindt het wel een kleine geruststelling dat wil niet zeggen dat mijn kindje perfect moet zijn want dat is onzin maar als er iets zou zijn weet ik dat liever van tevoren.

toen de vk het aan ons vroeg zei ze toch wel dat het een miskraam op kan wekken...hoeft niet maar kan wel of heeft onze vk het dan mis...? want daarom doen wij het niet!

Terug
Bovenaan