Combinatietest

Wie o wie van de dames heeft deze test (al) ondergaan?
Ik krijg hem 4 januari en ben best benieuwd wat ik er bij moet/ kan verwachten.
Krijg je ook gelijk de uitslag of moet je daar op wachten?

ik ben een mei mama ik heb hem al gehad ze prikken bloed moest ik van de voren doen zodat ze de bloed uitslagen al hadden bij de echo tijdens de echo gaan ze het vocht achter het nekje opmeten daarna met die meting en je bloed uitslagen maken ze een berekening wat je kans zou zijn op de syndromen

Hi Marloes,

sorry je had het al eerder gevraagd.. Eigenlijk kan ik je alleen maar het advies geven lekker te gaan genieten. Afhankelijk van waar je het gaat doen, meestal extern en niet bij de verloskundige, kijk je op een enorm scherm mee naar je echo... je kindje is dan mega groot maar net als de echoscopist kan jij alles ook heel goed zien.

Wij hebben het als een voorrecht gezien die echo te doen want eigenlijk is het niets anders dan een extra lange echo (ruim 20 minuten) waar je naar de bewegingen van je kindje kijkt. in de tussentijd volgt de echoscopist de bewegingen, zet het beeld een aantal keren stil om de nekplooi die nog geen milimeter is te meten en kijkt vervolgens naar alle organen.

Het was snel voorbij maar voornamelijk heel leuk.

En ja het bloedprikken zit er aan voorafgaand. Wij hadden 3 uitslagen met de risico's

1:833, 1:17000 en 1:37000 nog wat. al met risico was dus heel gering op down en de andere.

Ik hoop ook voor jullie dat de risico's klein zijn.

Heel veel plezier(en natuurlijk wat succes ;))

ik ga toch even vervelend doen.
Besef je heel goed van te voren dat een echo ook wel eens iets kan laten zien wat je eigenlijk niet wilt.
Bij mijn eerste vonden ze een afwijking aan zijn nieren,( bij de 20 weken echo dan hoor) nadien ben ik nooit meer klakkeloos naar een echo gegaan.
Beschouw het als een voorrecht om te mogen kijken, maar wees je bewust van het feit dat er meer kan zijn als alleen positief nieuws.
Wil je niet bang maken hoor, maar ik weet uit eigen ervaring hoe naar het is, om tijdens de echo te horen dat er iets niet goed is bij het kindje uit je buik
veel succes in ieder geval woensdag
groetjes Jacqueline

Dat genieten lukt nog niet echt de misselijkheid is weer in alle hevigheid terug gekomen (was 3 weken weg...)

Maar bedankt voor jullie reacties.
We laten het doen bij een gyneacoloog bij ons in het ziekenhuis. Het zit niet in de familie dus gaan ook uit van geringe risico's maar goed we zullen het woensdag wel zien.

Was gesloopt toen ik er aan kwam samen met mijn vriend (had nachtdienst gehad en maar 3 uurtjes geslapen)
Mochten eerst nog half uur wachten voor we aan de beurt waren want was allemaal wat uitgelopen.
Maar hebben ons kleine ukkie gezien, was een stukje rustiger dit keer. Ondertussen alweer bijna 8cm :D

bloedonderzoek werd pas gedaan na de echo en krijg de uitslag pas 11 jan. Dus zitten nog even in spanning.
Omdat ik ook gelijk het bloedonderzoek van de VK heb laten doen (bloedgroep, HB, rhesusfactor enz.) gelijk 7 buisjes bloed. Ik werd daar dus even in de stoel onderuit gezet om even bij te komen want trok wat wit weg zeiden ze.

Hallo Marloes,

Ik ben eigenlijk benieuwd naar je uitslag. Wij hebben zelf aankomende vrijdag de onderzoeken en ik vraag me af wat voor uitslagen er zoal uitkomen.

Terug
Bovenaan