Combinatietest...

Vanmiddag de combinatietest gehad. Ukkepuck lag lekker op zijn buik te slapen. De nekplooi was prima te meten. Aan het einde ging Ukkepuck nog effe bewegen.

Kreeg direct de uitslag en moet zeggen dat ik niet gerust gesteld ben. De nekplooi is prima 1,7 mm. Maar de bloedwaardes zijn niet zo goed, hierdoor is de kans op down ten opzichten van de uitgangskans 2 keer zo hoog geworden 1 op 238.
Daarnaast moet de groei van Ukkepuck in de gaten worden gehouden, want die kan ook slechter zijn.

Bij *Finn bleek tijdens de echo's ook dat hij wat achter lag in groei en een paar weken later was het mis. Vandaar dat ik niet gerust gesteld ben.

Volgende week een belafspraak met gyn en over 2 weken een afspraak bij de gyn. Dan maar eens het een en ander bespreken.

Lieve meid,

Wat een vervelend nieuws! De nekplooi is idd prima maar de rest klinkt wel een beetje zorgwekkend dus ik kan me goed voorstellen dat jullie niet gerustgeteld zijn, ook vanwege jullie verleden.

Wel goed dat ze jullie goed in de gaten houden, daar kunnen ze niet strikt genoeg in zijn. Ik hoop dat over 2 weken je goed nieuws kunnen vertellen en dat jullie ukkepuck helemaal in orde is meid.

Hou je taai! Liefs Lynn.

Hey meis,

Ik begrijp jouw ongerustheid, gezien het verleden. Maar heeft dat te maken met het feit dat de groei achter blijft of met de uitslag van de combinatietest? De uitslag van de combinatietest mag dan lager zijn dan de gemiddelde kans op jouw leeftijd en ik snap dat je daar van schrikt, maar ligt ruim boven de grens van 200 waarop er vaak vervolg onderzoek plaatsvindt. Bekijk het relatief. Zet eens 238 kindjes op een rij. Waarschijnlijk heeft dan 1 van die 238 kindjes down. De kans op een gezond kind is dan nog 237. En dus vele malen groter dan een down kindje.
Fijn dat je nog gesprekken hebt, dan kun je je bezorgdheid bespreken. Erg belangrijk om daar over te praten. Probeer je niet al te ongerust te maken en er van te genieten meissie. Kop op en toi, toi!

Liefs,

Hoi hoi,

Jeetje ik kan me voorstellen dat je van slag bent en ongerust. Ik kan me alleen maar bij NetjeM aansluiten, dat de kans nog steeds heel groot is dat jullie kleine gewoon gezond is. Hopelijk kun je je daar aan vasthouden.
Fijn dat je goede begeleiding krijgt, dat is echt belangrijk!

Sterkte!

XXX

Jeeetje... Wat schrikken! Dat is niet fijn zeg! Maar idd de kans is groter dat er niks aan de hand is. Snap heel goed dat de groei (die wat achterloopt) je zorgen baart. Hopelijk krijg je snel de bevestiging dat alles toch goed is, sterkte meid, maar blijf positief!

hey meis

dat is even schrikken inderdaad! dat verwacht je natuurlijk niet, maar zoals de andere dames ook al zeggen, de kans op een gezond kind is vele malen groter. ik hoop dat je je daaraan vast kunt houden. want dat het 1x mis is gegaan betekent niet dat het bij de 2e ook gebeurt natuurlijk. de nekplooi ziet er goed uit dat is wel geruststellend. en heel fijn dat je weer gesprekken hebt, hopelijk neemt dat een stukje onzekerheid weg.

veel liefs xxx

meid wat een onzekerheid allemaal!
Kan me voor stellen dat je erg ongerust bent.

Het is maar goed dat ze jullie goed in de gaten houden.. En hopelijk kunnen de gyn jullie toch nog geruststellen.
Duim voor jullie en probeer positief te blijven ook al is het vaak moeilijk!

liefs

Goed dat je in de gaten wordt gehouden. Ik herken je angst goed. Maar het is een hele hocuspocus met kansen. Kijk bij mij werd er echoscopisch iets gezien, dan heb je gelijk recht op meerdere en uitgebreid onderzoek. Je bloed is zo iets raars en je kansen liggen nog zo goed. Bedenk dat de kans op een miskraam door een test (vlokkentest) groter is en de kans op een gezond kindje ook veel groter is. Maar je kunt vanwege je verleden denk ik wel vragen om een uitgebreide echo. Vragen kan altijd, uit je zorgen.

Terug
Bovenaan