combinatietest......

help!
Wel of geen combinatietest laten doen...... Vandaag in ziekenhuis geweest daar zeiden ze dat ik omdat ik nog jong ben niet in verhoogde risico zit,laten jullie het doen?

Wel weer echo gehad vandaag zijn we precies 9 weken zwanger en wat bijzonder om te zien dat het al echt een mensje word nu :)

Liefs petra

Wij kiezen er voor om het niet te doen. Ik ben 32, geen aanwijzingen dat we een verhoogd risico hebben. Onze keuze is alleen voor de 20-weken echo te gaan, om te kunnen zien of alles goed is, en of we een zoon of een dochter krijgen :). Hebben we bij onze eerste ook gedaan, en dat is ons prima bevallen ;)!

Liefs

Wij gisteren ook besloten om het niet te l.aten doen. Ben ook 32 en ook geen aanwijzingen dat we verhoogd risico hebben, 20 weken echo doen wij ook.
In hey ziekenhuis zeiden ze ook al dat ik nog jong ben en geen verhoogd risico heb

Tis ons eerste kindje dus alles is nieuw zo spannend allemaal!

Liefs

Hoi Petra,

Leuk zeg! Ik weet inderdaad nog wel hoe spannend de eerste keer is :).
Ik herken nu heel veel van de eerste keer, en dat maakt het allemaal wel relaxter!
Moet zeggen dat ik eigenlijk tot nu toe (en de vorige keer net zo) niks te klagen heb, moeheid is al weggetrokken, misselijkheid viel mee (wel op tijd eten maar verder geen problemen).
Hoe is dat bij jou?

Liefs :)

Hoi,

Ik voel me goed af en toe misselijk alleen heel erg moe, ik werk 3 dagen en op mijn vrije dagen ga ik echt s middags even slapen. Dus ook niets te klagen :)
Hoe ver ben jij nu?
Wij zijn nu ongeveer 9 weken, 31 juli termijn echo dan weten we het zeker.

Liefs :)

Hoi allemaal,

nee, wij laten ook geen combinatietest doen. Wij zien het nut er niet van in. Het is maar een indicatie (je krijgt geen zekerheid), mocht je een verhoogde kans hebben, dan mag je een punctie laten doen, maar wel met het risico dat daarbij je kindje sterft (kans van 1%!). En bovendien de belangrijkste reden: een kindje met het Syndroom van Down is óók welkom! Ik zou het misschien ook wel fijn vinden om het dan vantevoren te weten, maar ja je weet toch niet hoe het leven van zo'n kindje gaat verlopen, er zijn zo veel verschillende varianten. En laten we ook niet vergeten; niemand krijgt de garantie op een gezond kindje en al wordt hij of zij straks 100% gezond geboren er kan nog van alles gebeuren; dat is het risico van het vak; het ouderschap!!
Pppffff .... is wel een heel serieus berichtje geworden! Maar ja, een kindje krijgen is ook een grote verantwoordelijkheid! We moeten gewoon vertrouwen hebben dat veruit de meeste kindjes gezond zijn als ze geboren worden en dat als er toch iets is, dan krijg je daar ook wel weer de kracht voor!!

Succes met de keuze!

Hoi Petra,

Ik ben 3 febr uitgerekend (zoals het er bij de vorige echo uitzag :)).
Maandag nog een echo, dan ben ik 12+1.
Als jij 2 febr uitgerekend bent (zag ik in een andere post), ben jij ook al bijna 12 toch?

En Prulleke, zo denk ik er ook over!! :)

Liefs

Jeetje een aantal 32 jarige hier op het forum.
Ben zelf namelijk ook 32 en ga deze test ook niet laten uitvoeren.

Wel ga ik voor de uitgebreide 20 weken echo.

Terug
Bovenaan