combinatietest

hey dames,

Wie van jullie heeft de combinatietest laten doen of gaat dit nog doen?
Ik ben donderdag voor t eerst bij de VK geweest. We moeten volgende week donderdag onze beslissing doorgeven.

Ik heb er nu heel veel over gelezen, maar ik heb nu wel een beetje zoiets van: het kost 140 euro, en het is alleen een indicatie, dus het risico is altijd wel aanwezig. Als ik een "negatieve" uitslag zou hebben, zou ik geen vervolgonderzoek willlen doen, vanwege de risico's.

Hoe denken jullie erover?

hoi moon7

Wij doen het niet,
precies wat jij zegt het is alleen een indicatie.
en ik heb zelf zoiets het komt zoals het komt en zelf ben ik er ook van overtuigt als er echt iets mis is zien ze dat vaak ook wel bij de 20 weken echo en 140 euro is gewoon veel geld vooal voor gezinnen die het al niet echt breed hebben.
succes met jullie beslissing

prinsesje31

Heyhey,
Ik heb het wel laten doen, je krijg er toch wel een beetje zekerder gevoel van,...tenminste dat had ik.Voor de rest kan je extra lang spieken naar de beeb, echt wel leuk ook!!!
Succes met jullie beslissing.
Liefs nance

Hoi Moon7,
Wij hebben dit ook niet laten doen, omdat we nog jong zijn (27-26) is de kans dat de kansberekening klopt maar 60%. Daarbij komen alle redenen die je zelf al noemt, voor ons dus de reden om dit niet te laten doen. Voor de rest sluit ik me aan bij wat prinsesje31 zegt.

Groetjes!

hoi moon,

wij hebben de combinatie test wel gedaan, als je aanvullend verzekerd bent wordt het gewoon vergoed. het geeft wel een rustig gevoel nu we weten dat de kans op syndroom van down 1 op 3000 is. het is je eigen keuze, je kunt je zoie zo iets beter voorbereiden.
succes!

ik ben een september mama maar wilde toch ff hier reageren.....
Wij hebben al die testen niet laten doen, en wel om deze redenen
-met de 20 weken echo zien ze al heel veel
-wat ze zeggen het is een kansberekening
-wat als het wel een verhoogde kans heeft op het syndroom van down? zou je het dan alsnog weg willen halen?
- wat als het wel een gezond kindje is en het gaat mis door al die onderzoeken en testen en weet ik veel wat... dan heb je je levenslange spijt van!

Wij hebben hier zoiets van...er leeft een levend wondertje in onze buik en laten moeder natuur zijn gang gaan....het is blijft onze vlees en bloed wat er ook aan zou mankeren, syndroom van down/afwijking etc wel of niet!!

S6 met je beslissing...ieder zijn eigen keuze....

deze test is geen risico voor de baby, hij bestaat uit bloedtest en echo. Bij 20 weken echo er achter komen dat het mis is kun je geen beslissing meer maken...het kan wel maar dan wordt het des te moeilijker.

Dank voor al jullie reacties!

@Menmetje: de test zelf geeft geen risico, maar de vervolgonderzoeken wel. De vlokkentest en vr,waterpunctie.

Wij hebben besloten het niet te doen in ieder geval ;)

Terug
Bovenaan