combinatietest

hallo zwangere vrouwen.

ik ben een meisje van 22, en ben nu 11 weken zwanger.  mijn vriend en ik hebben gekozen voor een combinatie test, omdat ik een gehandicapt nichtje heb. iemand hier ervaringen mee? wil het graag weten, voor tips!

ggroetjes

Hoi yvonne gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je kan eigenlijk niet veel doen :) zij maken de echo en nemen bloed af.

Je kan even navragen of je de uitslag direct tijdens de afspraak krijgt, of dat je ze pas daarna bijvoorbeeld per post krijgt. Dan kan je je daarop voorbereiden. En verder evenrekeninghouden dat  je kosten betaalt als je geen medische indicatie hebt voor de test.

Succes! Anne

@happyhippie

de combinatietest is goed gegaan. ik hoefte alleen maar bloed te prikken, en een echo te laten maken, om de nekplooi te meten.  hiervan krijg je een uitslag, binnen 1/2 weken, ik had 1 op de 50000 kans, op een gehandicapt kindje, dus bijna geen kans! je krijgt wel een rekening thuis gestuurd, van €161 euro.  hihi, alles is gelukkig goed met mn kleine meid.  hoe is het bij jou gegaan?

@Yvonne: de combinatietest doe je toch met 12 weken al? Hoe weet jij dat het een kleine meid is dan?

Ik ga ook voor de combinatietest maar meer gezien mijn leeftijd. Kwam de uitslag eerder met 1 week of pas tegen de 2 weken ?

@joss ik ben nu al op de helft van mn zwanger. ik kreeg het ongeveer een week later de uitslag van de combinatietest, via de post.

<span style="line-height: 1.5;">@h@happyhippie,  je krijgt alleen de uitslag hoe veel cm het nekplooitje is.  niet de uitslag of je kans hebt op een gehandicapt kindje, die krijg je pas een week later.  want je moet ook bloedprikken. </span>

Terug
Bovenaan