combisleeper

Hallo,

Ons zoontje van 8 weken ligt meer boven dan onder de dekens en daarom heb ik de combisleeper gekocht.
Ik vind hem echter nog wel wat groot.
De mouwen kunnen we wel omslaan maar de hals opening is zo groot dat het volgens mij koud is en het lijkt mij ook dat hij er wel met zijn hoofd in kan duiken ,is dat niet gevaarlijk?
Heeft iemand ervaring met de combisleeper bij zo'n kleintje. (ik heb wel de kleinste maat)

groetjes,Anna

 
Geen ervaring met de combisleeper maar mijn dochter van 8 maanden draagt dag en nacht een spreidbroek waardoorwij ook een grote slaapzak moeten gebuiken anders past ze er niet in en ik maak de openingen kleiner met een veiligheidsspeld....Dus ook bij de hals je hebt van die spelden met een beveiliging erop zodat deze ook niet open kan. Wellicht is dat een idee.
Succes Groetjes Annemarie
 
Hoi Anna,

Mijn zoontje Wolf (1-5-2004) slaapt al een hele tijd in een slaapzak van de Hema (natuurlijk wel al twee keer een grotere gekocht...). Je hebt ze in gewatteerde en gewone versie en in diverse kleuren en prints enzo.

Wolf slaapt in een slaapzak zonder mouwen en de armgaten heb ik gewoon wat kleiner gemaakt met wat steken met naald en draad, zelfde geld voor halsopening. (Kan je het later, als je kindje groter is, weer makkelijk uithalen.)

En dan met een dikkere of dunnere pyama aan.

Hopelijk heb je er iets aan!
Groetjes,

Lein
 
Hoi Anna,

Mijn zoontje van 7 weken slaapt ook in de combisleeper maar ik herken je probleem eigenlijk niet. Hij ligt heerlijk met zn armpjes in de mouwen zodat ze niet koud worden. Als je een pyama aantrekt wat goed aansluit bij zijn halsje heeft hij het echt niet koud. Ik doe er trouwens nog een dun lakentje overheen.

Groetjes, Tanja
 
Als het halsje te wijd is kan dat gevaarlijk zijn omdat je kindje erin kan schieten. Dus met haar hoofd door de opening naar beneden in de slaapzak. Dit kun je heel eenvouding oplossen door de halsopening met wat steekjes kleiner te maken. Dit kun je later als je kind groter is weer gewoon loshalen. Deze tip kreeg ik bij de prenatal.
 
Terug
Bovenaan