Combitest?

Hallo allemaal,

Morgen heb ik een afspraak met de gynaecoloog en dan moeten we ook aangeven of we een combitest willen doen (bloedwaarden & nekplooi).
Ik neig zelf naar niet doen.

Wat hebben jullie eigenlijk gedaan of gaan jullie doen?

Wij hebben het bij de eerste wel gedaan. We dachten dat iedereen het deed. Maar we hadden zo'n kleine kans... we hebben het bij nr 2 niet gedaan en nu doen we het ook niet..

Wij doen het niet. Ik verwacht enerzijds dat de kans heel erg klein is. Aan de andere kant, stel dat de kans 1 op 200 of meer is, dan nog zou ik mijn kindje willen houden.

Ik ga het doen, omdat wij het graag willen weten.
Om persoonlijke redenen zullen wij ook het kindje niet houden als het syndroom van down heeft.
Moeilijke keuze maar zoals ik het zei het gaat om persoonlijke redenen.
Jij zult samen met je partner over moeten hebben. Tenslotte kennen jullie elkaar en jezelf het beste. Om hierin keuzes te maken.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr El

Haay, ikzelf ga het ook doen en ook zou ik ervoor kiezen om het niet te houden om verschillende redenen. Het is een keus die je zelf kunt maken of je de test wel of niet doet dat is wel prettig. Alhoewel het waarachijnlijk bij mij een kleine kans zal zijn aangezien ik jong ben en in de familie het ook nirt voorkomt.

wij doen het niet, de kans is zo klein, en de koster voor die test kosten ons € 140,- dat is een hoop geld waar we andere nuttige dingen van kunnen doen, en als het wel een beperking heeft is het nog net zo welkom....

Terug
Bovenaan