Comfort voeding

Hallo dames,

Mijn dochtertje van 4 weken oud krijgt comfort voeding van Friso ivm het teruglopen van voeding. Deze voeding is nogal dik en als ik speentjes voor pasgeborenen gebruik komt er geen voeding doorheen. De enige speen die tot nu toe de voeding goed laat doorlopen is de 3-standenspeen van Avent. Deze speen is helaas veel te groot en daardoor smakt ze tijdens de voeding.

Heeft een van jullie ervaring met comfortvoeding en enig idee welke speen ik zou kunnen gebruiken?

groetjes,

Suzanne
 
Hoi,

Mijn zoon is 1 weken en gebruikt ook al lange tijd de Friso Comfort en net als iedereen had ik problemen met de speen. Ik ben over op de Nuby speen. Soms moet ik die iets ruimer maken maar het kind bepaald door de zuigkracht hoe groot d eopening wordt. Anderen van mijn forum zijn erg tevreden over de difrax spenen. Het is een beetje uitproberen maar je vindt vanzelf wat makkelijk is.

Succes,

Patricia
 
hoi suzanne
wij gebruiken spenen van dyfrax   maat small. Het klopt dat ze soms even verstopt zijn maar dan moet je er zelf even goed een  slok uit nemen. Je hebt  verschillende maten van deze speen.  Mijn dochter is nu 17 weken en gebruikt nog steeds small. Als ze medium speen neemt dan is de fles binnen 5 minuten op.
In ieder geval succes ermee

gr. elsbeth
 
Hoi Suzanne,

Ik gebruik zelf ook comfort voeding van friso voor mijn dochter vanaf dat ze 2 weken is (ze is nu bijna een half jaar). Ik heb zelf nooit geen problemen gehad met de speentjes ik gebruik de spenen en flesjes van avent. In het begin had ze speen nummer 1 en daarna is ze overgegaan op speen nummer 2 en drinkt daar nog steeds uit. Ik heb zelf wel een paar tips gekregen, als eerste moet je de voeding voor gebruik door een theezeefje schenken (er blijven vaak klontjes achter en die verstoppen de speen). Ik zelf maak altijd de voeding voor 24 uur klaar omdat je de voeding moet oplossen in water van ongeveer 80 graden. Maak je het per flesje klaar dan moet je een gedeelte koud water toevoegen om de goede temperatuur te krijgen maar heeft dan als nadeel dat de voeding niet goed oplost. Dus mijn advies maak alle voeding voor 24 uur in een keer klaar na een flesje en als je het dan direct in de koelkast zet kun je het voor de volgende voeding gewoon weer opwarmen en zeef het goed voor dat je het in de flesjes of een kan doet om te bewaren.
Hopelijk kun je hier iets mee.

 
Terug
Bovenaan