commode inrichten.....

hoi dames...... heb vanavond commode ( staat sinds zaterdag) schoongemaakt en ingericht..... nu zegt iedereen dat ik een vrij grote heb...

ma nu was ik benieuwd na wat jullie er allemaal in hebben of op:p

ik heb een commode met 2 deurtjes daarnaast 2 plankjes met rieten mandjes onder elkaar daarboven nog een tussenstuk en dan waar kindje op ligt is ook vrij groot en dan een steun( plankje)

achter de kastjes heb ik alle moltons enzz  dus benodigheden om bed op te maken... voorraaddoos luierdoekjes.. schoentjes uhm kruikenzakken aankleedkussenhoes en slabbetjes... en rompertjes ( 20 ofsow) :p
daarnaast in mandje luiers.. op t tussenplankje mandje met sokjes... hydrofiele luiers (24) en washandjes( 12) en spuugdoekjes (15) en en op commode zlef een knuffeltje en bakje met kammetje enz natuurlijk aankleedkussen en bakje met luierdoekjes van zwitsal... en op t plankje staat en bakje met verzorgingsproducten en knuffeltje speelrekje en er komt nog een klein lampje op

ben benieuwd na jullie reacties heb geen goede camera en ben niet handig met fotos o pdeze site te krijgen :p anders had ik wel even een foto er bij gedaan

liefs miranda
34 wk, 1 dag

Ik heb 6 kleine laatjes en 2 kastjes in de commode.

In de laatjes heb ik de kleine kleertjes en maat 62 aangezien mijn baby redelijk groot is.(heb binnenkort nog een echo voor de schatting.Een paar pak luierdoekjes zodat ik niet bij de beeb weg hoef mocht er 1 op zijn en ook zo met luiertjes.Hydrofiele doeken en washandjes,mutsjes sokjes,badspul en lotion en aankleedkussenhoezen.Het beddegoed heb ik in een linnenkast samen met de hangende kleertjes(jasjes,jurkjes en schoentjes)Ook heb ik hier mijn draagzak en spul voor de wieg en kinderwagen.Ik zal her en der nog wat veranderen maar dat merk ik wel als de baby er is wat het handigst is daar moet je toch achter komen.

Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik de commode het beste kan inrichten. Ik heb een commode met twee deurtjes en aan de rechterkant 3 lades boven elkaar. Het zijn vrij diepe lades en dat maakt het wel een beetje moeilijk om in te delen, want alles komt boven elkaar te liggen. Behalve in de bovenste la, want daar heb ik nu de luiers inliggen en die "staan". Het beddegoed ligt bij mij in de la die onder de kledingkast zit, maar of dat de vaste plek wordt.

Momenteel heb ik 1 plank boven de commode hangen en daar staan op dit moment alleen nog maar kleine knuffeltjes op. Het is ook niet zo'n hele diepe plank. Maar ik heb nog een paar andere planken, die ik een leuk kleurtje heb geverfd en die twee wil ik graag ophangen. Ze zijn iets korter, maar het zijn er wel twee en wel een stuk dieper. Ik denk dat ik daar dan wat van die verzorgingsproducten op wil hebben die je eigenlijk altijd bij de hand moet hebben en dan wat leuke knuffels.

Groetjes Elise

Houd je voorraad babywipes (doekjes?, jemig sommige dingen weet ik alleen in het Engels) voor de pak, zodat je beeb niet alleen moet laten. Want, geloof me, die gaan altijd op bij een mega poepluier, zelfde verhaal met je voorraad luiers en zalfje tegen luieruitslag (ik zelf ben een grote Bepanthen fan)
Als ze eenmaal beginnen met rollen (duurt nog wel effe) dan niet te veel spullen binnen hand-en oogbereik van je kindje. Want als ze het zien, willen ze er naar toe (natuurlijk  MET poepkontje haha)
Voor de rest gewoon doen wat je handig lijkt, rompertjes ook dichtbij, want die zijn vlug vies. Melk, poep etc.
Wat ik dus wel altijd deed (en weer ga doen) is voordat ik beeb verschoon of in badje doe, alles al binnen handbereik klaarleggen. En dan pas beeb pakken, klinkt misschien wel logisch, maar ik had daar bij de eerste nooit aan gedacht en had  ook geen kraamhulp die me dat vertelde.

Miriam.  

Terug
Bovenaan