commode inrichten

Hallo dames,
Ik ben de kamer aan het inrichten. Ik heb kledingkast en commode met 3 laden.
In bovenste lade van commode moeten de dingen die je het meeste gebruikt.

Wat hebben jullie allemaal in commode en wat juist niet?

Ik heb geen plankje boven de commode - wel een klein kapstokje waar je wat dingetjes aan kan hangen.
 
bovenste la : luiers en (reserve) doekjes.
2de la : spuugdoekjes en sokken
3de la : Hydrofiel luiers + washandjes
4de la : badcape en (zever)slabbers

Grote deur : trappelzakken, kruik, enz...

Op de plank : sodocreme, badolie en zo, borstel/kam, watjes, vitamines, pijnstillers, neuspeertje, enz.. enz...

en mocht er iets niet goed liggen.....je hebhet zo veranderd !!! In het begin had ik het ook anders liggen. Met en met veranderd.

succes
 
Een plankje is toch wel erg makkelijk. In het begin kan je het op de commode kwijt maar zodra je kleintje grijpgraag wordt, en dat is best al snel, ben je continue bezig om alles uit zijn/haar handen te trekken. Vooral dingen die gevaarlijk zijn zou ik dan niet meer op de commode leggen. In de laden eronder is zo lastig, je moet steeds bukken voor een zalfje e.d.

Ik heb eigenlijk alles wat ik dagelijks gebruik op het plankje liggen: smeerseltjes, doekjes en een stapeltje luiers. Bovenste laatje reserveluiers en dan in de andere kasten/laatjes de hydrofiel luiers en doekjes. Hoe verder naar beneden, des te minder vaak gebruikt.
 
Bovenste laatje alle luiers, laatje daaronder reservedoekjes en meer luiers van een grotere maat. De twee laatjes daaronder gebruik ik eigenlijk niet. In de kastjes van de commode liggen de hydrofielluiers, het beddegoed en de kruiken. Op het plankje de smeersels, zalfjes, borstel, thermometer en dergelijke. Als je geen plankje hebt, zou je kunnen overwegen om dat in een bakje te doen, want als je kleine trappelt, trappelt hij steeds alles om. Met een bakje voorkom je dat (misschien). De indeling van de commode is vooral hoe jij het handig vind en als ik jou was zou ik dingen die je veel gebruikt op een makkelijke plaats zetten/leggen (luiers, doekjes, hydrofielluiers, sudocreme).

Succes!
 
hier een zeer riante commode... is eigenlijk een dressoir met 4 'kleine' lades (klein is dus relatief, commode is 1.40 breed, dus de lades zijn zo'n 65 cm breed en denk 25 cm hoog) en 3 grote lades (dik 40 cm breed en hoog).

In de bovenste 2 lades (commode is nog niet weer ingericht, maar ben zwanger van de 2e en dit systeem zit er behoorlijk in, dus dat blijft wel zo) zitten hier de luiers + altijd pak of 2 luierdoekjes, pyjamaatjes/ simpelere pakjes en in de andere rompertjes, sokjes, spuugdoekjes etc etc.
De 2 lades daaronder zit al weer minder direct te gebruiken spul als de hydrofiel luiers, omslagdoek, lakentjes ed.
In de grote lades onderin zitten een extra boxkleed en de meer grotere dingen.

Nu hebben wij verder geen losse kledingkast, dus het meeste moet ook wel in die heerlijk riante commode ;-)

Onder een plank hebben we een roede met al het hangspul aan kleertjes.

Boven de commode hebben we een zelf op maat gemaakt 'kastje' en daar zou ik niet zonder kunnen hoor. De verzorgingsprodukten ed staan daar allemaal op en ook met de grotere broers erg handig om dingen als sudocreme straks buiten handbereik te hebben staan :)
 
ik moet mijn commode ook nog inrichten, denk dat het handig is de spullen die je het meest nodig hebt boven in te leggen en de zo naar beneden werken wat het minst gebruikt.

liefs
 
eh zwanger van de 2e schreef ik, weet niet welke tikfout dat was, maar ben zwanger van de 4e ;-)
Al heel wat tijd achter de commode doorgebracht dus inmiddels.
 
Hoi,
Idd luiers bovenin, en luierdoekjes billencreme ed!
Ik heb verder alle kleertjes altijd in de commode liggen, de kast gebruik ik in het begin alleen voor vestjes ed op te hangen en het beddegoed, schoentjes ed.
Ik gebruik de kast bijna niet de eerste 2jaar, alle kleertjes passen in de commode en daar kan ik zo bij dus dat vind ik veel gemakkelijker!
En je zal toch wel dingen omleggen als de baby er is, dan krijg jezelf een beter idee hoe het jou het beste uitkomt!
Aan het kapstokje kun je evt ook een mandje oid hangen!
Groetjes MJ
 
Terug
Bovenaan