Commode met bladverhoger??

<p>Hallo dames!</p><p>Ik ben momenteel zwanger van de 2de. Bij mn zoontje heb ik zn babykamer via ikea aangeschaft. Hij heeft een commode waar je het kindje voor je legt en zo kan verschonen. Zelfde idee als met een bladverhoger. Zal zo even een link delen hoe het eruitziet. Ik wil binnen nu en 2 maanden ook graag alvast een babykamer zoeken voor de 2de. Mn man zit tot september thuis dus zou fijn zijn met ophalen en inrichten. Ik heb veel rugklachten en zo'n commode waar je aan de zijkant staat is niet fijn voor mij. Kennen jullie zo'n model? Het liefst heb ik een alles in 1 set, wil het dit keer tweedehands omdat een nieuwe zonde is uit ervaring ?. https://www.ikea.com/be/nl/p/stuva-fritids-commode-met-lades-wit-lichtblauw-s79253160/</p>

ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar ik heb me dochter van 20 maanden een eigen kamer gedaan met groter bed en normale kasten voor opbergruimte. De babykamer gelaten zoals hij is met commode en verschoon ze daar beide. Me jongste dochter is nu 3 weken. Wel heb ik voor beneden ook een aankleedkussen gekocht die ik op de eettafel leg zodat ik er recht voor kan staan. Dan hoef ik met twee kleintjes niet telkens de trap op en af als ik alleen ben. 
Maar het is maar net hoe je het wilt natuurlijk. Ik vind het zo wel makkelijk eigenlijk,  ik mis geen commode op de kamer van me oudste. 

Fijne zwangerschap gewenst in ieder geval :)

Ik heb een gewone commode, maar dan een dieper model. Mijn aankleedkussen kan er gewoon zo opliggen dat ik er recht voor kan staan. Je zou dus gewoon via kunnen kijken naar een tweedehands babykamer en vragen hoe diep de commode is. :) 

Net als Sabinee heb ik voor mijn 2e dochter ook geen commode aangeschaft. Mijn kinderen schelen 21 maanden. Ik mis ook écht geen tweede commode, ik gebruik deze ook eigenlijk alleen als ze uit bad komen of toevallig een vieze luier hebben als ik boven ben met ze. Verder verschoon ik altijd beneden op een los aankleedkussen. 
Hoe doe jij dat nu? Loop je echt voor elke verschoonbeurt naar boven? Geloof me, met 2 kindjes in de luiers is dat echt niet haalbaar als de ander beneden ligt te huilen of je keukenkastjes leeg trekt...
In de commode kan ik makkelijk een voorraad luiers, doekjes en sokken voor beide kinderen kwijt. Ze delen ook een kledingkast en dat gaat ook prima. Ruimte genoeg. 
Dus mmisschien moet je even nadenken of een tweede commode echt nodig is, en hoe lang je deze gebruikt.. als je oudste over een jaartje bijvoorbeeld zindelijk is, gebruik je m ook maar zeer kort.

Dank voor de reacties allemaal. Als ik thuis ben is een plasje makkelijk snel op de bank oid te verschonen. Maar mn zoontje is heel beweeglijk en bij poepluiers (wat ie zeker vaak heeft) ga ik wel elke keer naar boven. Het duurt beneden gewoon te lang en op de commode is hij afgeleid met iets in zn handjes. Mn rug werkt ook niet mee dus dan is het gewoon fijn als hij niet tegenstribbelt. De commode wat hij nu heeft kan later omgebouwd worden in een bureau,net als zn ledikant (meegroeibed) dus dat gaan we zeker doen en mijn ervaring om me heen is dat jongens helaas pas later zindelijk zijn. Hij is nu 17 maanden oud. Hij ligt om 19 uur in bed tot wel 09 uur dus soms verschoon ik hem ook in de nacht. Over een paar maanden zal dat dus niet gaan met de commode op de babykamer. 

Terug
Bovenaan