Commode

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben langzaam aan het zoeken naar meubels voor de babykamer. Het liefst neem ik spullen die ik langer kan gebruiken. Nu had ik bij de Ikea een kast gezien die ‘Hauga’ heet. Is geen officiële commode, maar eigenlijk een buffetkast. Ik ben nu benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze kast als commode. Of weet iemand misschien hoe diep een commode moet zijn?</p><p>Alvast bedankt!</p>
 
Zelf heb ik ook een ladekastje van de Ikea, alleen die jij in gedachten hebt, heeft opstaande randen, dat lijkt me niet praktisch meer als je kindje straks groter is, dus zelf zou ik daar niet voor kiezen.
Ik heb zelf dus gewoon een mooi kastje wat ik al had opgeknapt, naar eigen smaak voor de babykamer, het tafeltje naast de fauteuil in dezelfde kleur. 
Het kastje wat ik heb is niet supergroot qua oppervlak, ik denk 80x45 ofzo, het aankleedkussen past precies. Maar daarboven dus een houten fruitkist aan de muur gehangen met daarin de belangrijke dingen.
Uiteindelijk verschoonde ik 9 van de 10x toch beneden (extra aankleedkussen), dan hoef je niet steeds naar boven.
Maar je idee an sich is dus prima! Ik zou persoonlijk dus wel voor een platte kast gaan 
 
Wij hebben ook een gewone ikea ladekast als commode. Inmiddels is ie anderhalf en verschonen we hem 9 vd 10 keer niet meer erop, maar de kast is nog steeds handig voor beddengoed etc. We hebben geloof ik de hemnes, heb er andere greepjes op gezet.
 
Hi,
Ik heb van de ikea de HEMNES ladekast 8 lades, ook geen offciele commode maar wel lekker groot en kan straks altijd nog gebruikt worden als normale ladekast!
 
Wij hebben ook de hemnes ladenkast. We hebben er wel een groter blad op gemaakt zodat de verwarming netjes weggewerkt is. Nu hebben we dus een extra groot blad en dat heeft wel zijn voordelen.
 
Hier ook de Hemnes ladekast als commode. Scheelt geld op een "echte" commode en heeft veel meer opbergruimte. Want laten we eerlijk zijn, een commode is ook gewoon een ladekast.?‍♀️

Ik ken de Hauga niet, maar kijk wel goed naar de maten. Bij commodes wordt een hoogte van minimaal 90 cm aangehouden. De meeste zijn volgens mij 94 cm hoog. Zou dus ook niet een kast lager dan 90 cm nemen, dan moet je elke keer enorm gebukt staan, dat is funest voor je rug. (Tenzij jij/je partner erg kort zijn, dan kan het misschien wel). Of als hij lager is en jullie handig zijn, er extra pootjes onder zetten om hem te verhogen.
Zou ook kijken naar het oppervlakte. Past er een verschoonmat op? Dat is wel zo praktisch.
 
Ik sfeer bij een grote commode, waarbij je het aankleedkussen recht kunt neerleggen.

De ruimte er om heen is ook heel fijn en niet bang om hem te laten vallen.
 
Terug
Bovenaan