communie, hoe, wie waar, hoe????

Hallo, ik wil me eerste even voorstellen. Ik ben Wendy, en mama van 3
kids, Bas van 7, Iris van 5, en Thijs van 1 jaar. Zit normaal op het
zomer 2006 forum,   Dit schooljaar op 27 mei doet Bas de communie, wat
een geregel is dat,zeg!! Weet niet waar ik beginnen moet. Is er iemand
met goede tips waar ik aan moet denken, of rekening mee moet houden?
Qua dag-indeling of kleding? Wil het eigenlijk graag thuis houden, en
lekker gezellig en klein. Maar dit is voor ons de eerste keer, en heb
ook nergens anders ervaring met communie. Hoor graag tips van jullie,
of misschien een leuk adres voor communie-kleding?? groetjes, en alvast
hartelijk bedankt Wendy
 
Hallo Wendy,
Wat ik nog van mijn eigen communie kan herinneren (héél erg lang geleden...) is dat ik met mijn moeder een leuk jurkje heb mogen uitzoeken en bijpassende schoenen.
Verder natuurlijk (volgens mij) elke week een bijeenkomst met voorbereiding met alle communie-kinderen en leuke knutselwerkjes.
Na de kerkdienst hadden we de mensen, die in de kerk aanwezig waren, thuis op bezoek. Een gebakje en een drankje. Ook de pastor kwam nog even langs. Verder geen groot feest o.i.d. Ik vond het toendertijd sowieso een groot feest; dat hoefde niet enorm groots gevierd te worden.
Het is maar net wat je zelf graag wilt; maar dat is ook met verjaardagen zo. Iedereen doet het op zijn/haar manier.

Toen ons zoontje gedoopt werd, hadden we hier ook geen uitgebreid doopfeest van gemaakt. Zo zit ik gewoon niet in elkaar. Het is al leuk dat er mensen naar de kerk komen om het mee te maken. En voor de liefhebber had ik thuis koffie/thee en wat lekkers. Voor de mensen die van ver kwamen had ik een pan soep met broodjes.

Veel succes met de voorbereidingen.

Groetjes Marieke
 
Hoi Marieke, zo had ik het zelf ook 'n beetje in gedachte. Heb samen met Bas iets moois uitgezocht om aan te trekken, en na de mis gan we met 'n man of 8 naar ons thuis, waar ons buurmeisje,(zij dat de horeca opleiding, en vond het leuk om te helpen)Zij maakt in de tijd van de mis heerlijk sandwitches. En in de middag krijgen we zo nog iets van bezoek voor het feestje compleet te maken, gooien we de gril aan. We zullen alles bij elkaar met 20 personen zijn, dus inderdaad iets uitgebreider dan een verjaardag. Als dat geen leuk feessie wardt, weet ik het ook niet meer. Groetjes Wendy
 
Terug
Bovenaan