communie, hoe, wie waar, hoe????

Hallo, ik wil me eerste even voorstellen. Ik ben Wendy, en mama van 3 kids, Bas van 7, Iris van 5, en Thijs van 1 jaar. Zit normaal op het zomer 2006 forum,   Dit schooljaar op 27 mei doet Bas de communie, wat een geregel is dat,zeg!! Weet niet waar ik beginnen moet. Is er iemand met goede tips waar ik aan moet denken, of rekening mee moet houden? Qua dag-indeling of kleding? Wil het eigenlijk graag thuis houden, en lekker gezellig en klein. Maar dit is voor ons de eerste keer, en heb ook nergens anders ervaring met communie. Hoor graag tips van jullie, of misschien een leuk adres voor communie-kleding?? groetjes, en alvast hartelijk bedankt Wendy
 
Hallo,

Wij hebben i.p.v. een communie een lentefeest gehad (zijn niet gelovig). Wij hebben het gewoon thuis gehouden met lekkers sandwiches en broodjes, lekker beleg, drank en achteraf koffie/thee met dessert. Was gezellig, leuk en voor mij toch ook niet te druk. Iedereen pakte wat hij wou om te eten. Alleen koffie zetten, waterkoker vullen heb ik het hele feest wel lopen doen.

Groetjes Veerle
 
Hoi Veerle, dat klinkt heel gezellig, en zo hadden wij ons dat ook voorgesteld. Had je de broodjes en sandwiches zelf gemaakt? Had je daar tijd voor? Ik denk dat ik in enorme tijdsnood zit. Groetjes Wendy
 
Heej Wendy!!
Zie ik je hier ook weer haha. Ben ook van het zomer 2006 forum. Spannend he? Zo'n communie! Ben je al wat verder met de voorbereidingen?
Wij hebben de afgelopen 2 jaar ook 2 communies gehad van de kids van mijn man. En ik begrijp je frustraties want het is een heel geregel.
Ik begreep dat je het voorstel van de sandwiches en broodjes wel zag zitten. Je kunt ook vragen of de bakker dit al wil besmeren en dan heb je dus minder te doen.

Maar je kan ook gewoon de tafel mooi dekken en dan iedereen zelf laten smeren. Misschien een kom soep vooraf?? En hou het bij zelfbediening. Ze drank en glazen op tafel en laat iedereen zelf pakken zo heb je zelf ook wat tijd om te kletsen!

Heb je al kleren trouwens? Ben benieuwd. Laat maar iets weten,

Groetjes Kirsten mv Tyche (19/08/06)
 
Hallo,

Bij ons was het zelfbediening. Ik zelf lust bv. helemaal geen boter/margarine, mijn man eet nooit zonder. Dus zo was er voor ieder wat wils.

Drank was ook zelfbediening, enkel koffiezetten of waterkoker deden we natuurlijk zelf.
O ja, en de cakes (dessert) aansnijden ook.

Doordat het zelfbediening was heb ik ook een heel leuke dag gehad.

Groetjes Veerle
 
Hoi, Ja, ik ben inderdaad wel al een stukje verder. We hebben nl het pak intussen al!! Stond er zelf ook van te kijken. Ook gaan we het lekker thuis vieren. Wil al jaren een simpel afdak, en als het goed is, gaat het er nu van komen, zodat we ook bij slecht weer lekker buiten kunnen blijven, en dus binnen geen troep hebben. Zelf laten smeren is ook altijd 'n idee inderdaad. Daar zie ik nog het meest tegenop, dat ik alles alleen moet doen. groetjes Wendy
 
Terug
Bovenaan