Compleet andere cyclus + "symptomen" na miskraam.

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Eind januari kwamen we er achter dat we, onverwacht, zwanger waren. Eind februari zijn we onze kleine helaas na een goede 8 weken zwangerschap verloren. Zaterdags een spontane kleine korte bloeding waarvan wij, samen met vk, dachten dat het een soort contact bloeding was. Daarna netjes ook wat oud bloed maar zondagavond kreeg ik ineens pijn (geen kramp! Gewoon pijn) en de hele maandag door tot ik rond half 7 s'avonds weer helder bloed zag en krampen kreeg. Rond 1 uur snachts is, zover wij konden beoordelen, alles er netjes in 1x uitgekomen. We zijn nog even bij de vk geweest erna maar er is verder niet meer inwendig gekeken omdat het zo sterk klonk als een "perfecte miskraam" (lekkere benaming).

Zo'n 30 dagen na deze miskraam werd ik wakker met een soort heftige bekken/banden pijn. Nu ben ik daar gevoelig voor en had ik de dag ervoor mee de kist van mijn oma gedragen. Maar ineens kreeg ik een bloeding. Even lichte paniek maar vk dacht dat het netjes mijn menstruatie was en jawel, na 4/5 dagen was het over. (En later die ochtend kreeg ik ook krampjes enzo).

Voor de miskraam had ik een cyclus van 35/36 dagen en voelde ik mijn menstruatie aankomen, met een uur hele heftige krampen, daarna begin van de bloeding, en dan daarna een dag gewoon flink last.

Nu, weer 28 dagen verder kreeg ik weer een bloeding vanochtend. Eerst weer bekken/bandenpijn en daarna, nadat de bloeding er al was, wat kramp. En helaas was ik er de laatste dagen van overtuigd, door m'n lichaam, dat ik misschien wel weer zwanger was (we zijn na die eerste menstruatie ons best gaan doen!).

Flinke teleurstelling natuurlijk maar ook dat ik omdat m'n eigen lichaam niet meer ken. In m'n hoofd komen spook scenario's ("zit er nog iets!?") en weet ik ook dat we, wat zwanger worden betreft, de vorige keer veel geluk hebben gehad, en er is ook veel gebeurd de laatste tijd dus ik ben ongetwijfeld ook best gestrest en kan rationeel begrijpen dat een nieuwe zwangerschap langer kan duren.

Maar ik ben heel erg benieuwd of iemand anders ook bekend is met het fenomeen hele andere cyclus en de bijbehorende symptomen/klachten?

Liefs!

Hallo,

Dit is voor mij ook heel herkenbaar! En vraag me ook af of er andere vrouwen zijn bij wie dit het geval is.

Ik heb begin januari een miskraam gehad. tijdens deze prille zwangerschap had ik al las van een gevoelige onderrug. Na mijn miskraam dat verder volledig was zijn mijn klachten voor de menstruatie compleet veranderd. Voor de miskraam kreeg ik een wat opgezwollen borsten en een gevoelige borst en had geen gevoelige rug maar nu heb ik geen gevoelige borsten meer. Alleen wat gevoelige lage rug en opgeblazen gevoel. Merk wel dat mijn cyclus niet wat regelmatiger is rond de 30 dagen. Ben ook onzeker of dit normaal is en of ik nu niet moeilijker zwanger wordt omdat er iets mis is. Ik gebruik ovulatietesten en ovuleer wel. Heb wel ergens gelezen dat het vaker voorkomt en mogelijk te maken heeft met een herstel van je hormoonbalans. Krijg niet de indruk dat het een negatieve invloed heeft op de kans om zwanger te worden.

Heey,

Ik heb in april een ma gehad (heel erg zwanger, geen bloedverlies) met 10/11 weken zwangerschap (vruchtje van 6 weken). Echo gehad om te kijken of na cytotec alles schoon was. Dit was zo en bloeden stopte netjes binnen de twee weken. Bleef maar lage buikpijn houden (net als tijdens zwangerschap), die erger wordt na inspanning. Weer echo gehad zes weken na miskraam en was weer niks op te zien (teleurstelling want hoopten alweer zwanger te zijn). Deze maand helaas weer miskraam gehad. Spontaan dit keer na zes weken (voelde me niet echt zwanger, alleen moe) en bloeden stopte na paar dagen. Weer echo gehad en hoefde niet terug te komen hij gynaecoloog. Toch heb ik deze keer weer dezelfde blijvende pijn. Ik vraag me af wat het is... Bandenpijn? Ik heb nog nooit voldragen zwangerschap gehad, kan dat al zo vroeg in zwangerschap? Waarom gaat het niet over na miskraam? Zouden de weeën van cytotec eerste keer misschien iets overrekt hebben (kan dit überhaupt?!). Vage klacht in elk geval. Ook moeilijk om nog op je lichaam te vertrouwen als signalen niet corresponderen met wat er aan de hand is.

ik herken het helemaal. Begin mei een mk gehad met 8 weken. Sindsdien is mijn cyclus hopeloos! Ik dacht dat ik eind juli zwanger was. We waren toen op vakantie en wilden wachten met testen tot we weer thuis waren. Bij thuis komst een week later, een negatieve test. En dat terwijl ik van alles voelde en in mijn ogen voldeed aan alle symtomen (misselijk, moe, duizelig, pijnlijke borsten etc.) Ik had die periode een cyclus van 42 dagen! Na de negatieve test in dezelfde week ong. geworden. Nu zitten we weer in spanning of weer een cyclus van 42 dagen of ik ben nu wel zwanger. Ik probeer te wachten tot vrijdag volgens 42 dagen cyclus zou ik donderdag ong. moeten worden. Al hoop ik van niet!

Al met al geeft het een hoop frustratie zeker als voor je gevoel de hele wereld om je heen zwanger is! Nu nog even in spanning tot vrijdag....

Op de dag dat ik met mijn vader naar Nieuw Zeeland vertrok hadden we een positieve test. Mooier kan je droomreis niet beginnen. In de laatste week van de reis kreeg ik wat bloedingen en ik voelde dat het mis was. Toch zei de verloskundige dat het niets hoefde te betekenen. Een week na terugkomt de echo en die bleek niet goed. Besloten om met cytotec de miskraam op te wekken, want ik begreep dat dit goeie kans van slagen had. Toch bleek het niet weg te zijn na heftige bloedingen (met handdoeken op de stoel zitten en om de tien minuten naar toilet...) Ik heb daar wel om moeten lachen trouwens. Dus weer een paar weken later toch een curretage.

Die verliep goed, maar alle symptomen bleven en mijn cyclus helemaal van het padje. Extreem weinig energie, terwijl ik normaal veel sport ed. Naar de huisarts gegaan na 2 maanden. Even afwachten kreeg ik te horen, maar daar ben ik niet zo van. Daarom ben ik naar een osteopaat gegaan en al na een behandeling voelde ik het verschil. Na de tweede waren mijn hormonen weer in balans en krijg ik mijn energie weer terug. Nu genieten en afwachten wat komen gaat.

Jullie allemaal veel geluk en dat het iets moois mag brengen.

Hai iedereen ,

Ik heb in augustus een curettage gehad,  netjes ongesteld geworden erna maar de maand er na voelde ik me weer vreemd pijnlijke borsten terwijl ik dit nooit had voor  me nod.  En ik moest vaker plassen  dus ik dacht ja ik ben zwanger maar nee hoor dag later ongesteld en de maand erna weer pijnlijke borsten maar al gelijk na mijn eiersprong ,  weinig energie, veel plassen en weer werd ik gewoon ongesteld en deze maand precies zelf weer pijnlijke borsten al 2 weken en nou denk ik dus dat ik ongesteld moet worden elk moment.  Het lijkt alsof ik niet meer in mijn eigen lichaam zit want ik herken niets van al die symptomen.  Nooit heb ik iets gemerkt als ik ongesteld moest worden.  En bij mijn vorige zwangerschappen ben ik gelijk zwanger geworden.  Ik heb nou een afspraak gemaakt bij de verloskundige hopelijk weet ik snel meer .

hallo aldona ,

hier hetzelfde verhaal.. in juli eerste miskraam gehad en curettage gehad.. Ook daarna last van dezelfde klachten... hierop had mijn verloskundige het antwoord dat dit kwam door de hormonen en dat je lichaam echt in herstel is gelukkig is dit bij mij snel weg gegaan en was ik ook binnen 4 maand weer zwanger.. maar ook dit is helaas mis gegaan en heb ik vrijdag weer een curretage gehad hopelijk nu zonder klachten en hopen op een snelle zwangerschap.. ik hoop dat er een uitkomst is voor je bij verloskundige en dat je snel weer op een wolk mag leven en mag genieten van een goed gaande zwangerschap!

liefs

Terug
Bovenaan