compleet off topic....maar moet het even kwijt

Hoi!
Pff zoals ik al zei compleet off topic en heeft niks met baby of wat dan ook te maken maar moet het even kwijt....
Mijn beste vriend (en tevens ex vriend) heeft al 3 jaar een nieuwe relatie. Samen hebben ze een kindje. Het contact tussen ons is altijd goed gebleven en hij is echt mijn aller beste vriendje. Ook al hebben we nu minder contact omdat hij ver weg woont. Het contact tussen mij en zijn vriendin is altijd moeizaam geweest. Zelfs zo ver gegaan dat ze mij niet meer aardig vond en ik niet meer bij hun thuis mocht komen. Ik had haar gekwetst omdat ik vond dat zij zich met dingen bemoeide wat haar niks aan ging (geld zaken tussen mij en vriend). Dat is allemaal weer wat recht getrokken omdat ik het ook belangrijk vond om dit goed te houden omdat ik hun kindje graag wou zien. Dat kindje betekend gewoon super veel voor me. Nu hebben we regelmatig email contact en helpen we elkaar wat met de baby dingetjes. Vind het leuk om dit zo te doen. Maar nu heb ik blijkbaar niet goed op haar mail gereageerd (en te laat door alle drukte hier natuurlijk) en is ze weer boos. Vind ze dat ik over haar gevoel heen stap...Vind het zo gek allemaal en voel me er zo rot over...
Heb zelf het idee dat het eerder komt omdat ik haar heb gevraagd wanneer mijn b. vriend thuis was ivm wisselende diensten omdat ik hem nog wat moest vragen over een concert waar ik met hem naar toe ga. Dat ze dit niet wil ofzo...
Weet het gewoon niet. Ik ben een vrij standvastig persoon en als me iets niet zint of ik vind dat ik geen schuld heb aan dingen duurt het ook vrij lang voor dat ik sorry kan zeggen of dat ik er over heen kan stappen. Merk dat ik vind dat ik de hele tijd door het stof moet gaan omdat ik hun kindje wil blijven zien en het anders onmogelijk is om daar naar toe te gaan...
Maar merk dat ik er wat klaar mee ben. Zit er over na te denken om het contact maar helemaal stop te zetten omdat ik geen zin heb om me hier constant rot over te voelen....Maar dat betekend ook dat ik een vriendschap van 12 jaar stop zet en hun kindje nooit meer zie...

Bah!! Nou moest het even kwijt....
Liefs

Wat een vervelend situatie joh! Tja je moet doen waar jij je het beste bij voelt. En dat is volgens mij niet een vriendschap van 12 jaar opgeven! Je zou nog eens kunnen vragen waarom ze zo doet. En dit bij beide een plek geven?!
Ik ken de situatie van niet meer spreken door de nieuwe vriendin een beetje. Mijn ex is ondertussen getrouwd en heeft een zoontje van een jaar. Sinds ze samen zijn mag hij niet meer omgaan met mij. We hebben elkaar nog een paar keer in het geheim gezien. We zijn geen vrienden op facebook maar sturen elkaar met verjaardagen berichtjes. Allemaal in het geheim. Met zijn verjaardag stuurde ik hem een berichtje en toen vroeg ie of ik al bevallen was etc. Hij durfde me geen berichtjes meer te sturen om te vragen hoe het met ging... moet toch niet gekker worden. We hebben toen gegrapt dat we maar eens in de speeltuin moeten afspreken ofzo. Mijn man vindt het ook achterlijk dat het zo gaat, maar zij is gewoon bang dat ik mijn ex weer terug wil terwijl we gewoon nog altijd goede maatjes zijn gebleven. Die nieuwe vriendinnen ook altijd ;)

Wat vervelend dat ze zo raar doet! En ik denk niet dat je die vriendschap moet beeindigen, dat je daar over twijfelt zegt al genoeg, en dus niet doen. (natuurlijk is dat aan jou zelf maar ik zou het niet gelijk opgeven).
Het lijkt wel alsof zij bang is voor de relatie tussen jou en je beste vriend. Maar dat is eigenlijk raar. Jullie zijn al een hele tijd geleden als vrienden uit elkaar gegaan en jullie hebben allebei een nieuw leven opgebouwd met een nieuwe relatie en allebei een kindje. Dat zou haar genoeg zekerheid moeten geven om niet zo bang te zijn. Ik krijg de indruk dat zij misschien heel onzeker is. Misschien gaat het tussen haar en je beste vriend wel niet goed of is ze gewoon onzeker over zichzelf en ziet ze jou als bedreiging omdat jij niet onzeker bent, wel lekker in je vel zit en een goede relatie hebt. (ik zeg maar wat maar het doet me denken aan iemand die ik ken die ook zo reageerd)
Misschien moet je het eens alleen met je beste vriend bespreken. en dan niet via mail of telefoon maar gewoon face to face.

O en ik zie niets hier als off topic! We kennen elkaar ondertussen allemaal zo goed dat jullie allemaal vriendinnen lijken en we alles kunnen bespreken. Het hoeft niet altijd over baby's te gaan;)

hoi hoi
wat ontzettend vervelend, maar is niet de man in dit verhaal die dit hoort op te lossen? hoort hij niet met zijn vrouw te praten en haar zekerheid te bieden en haar aanspreken op haar jaloerse/onzekere gedrag? Hoort hij niet duidelijk aan te geven wat hij wil en dit eisen?
Nou ja mits alles echt platonisch is dan.
Jij laat je van je beste kant zien volgens je verhaal dus dan is hij degene die dit moet regelen vind ik.
Hij kiest voor haar en hij kiest voor jullie vriendschap dus hij moet het in balans krijgen.

Ik weet wel dat jullie een lang verleden hebben en zeker onzekere vrouwen dat als beangstigend kunnen zien. Zo ook met mijn oude buurjongen, we zijn samen opgegroeid, tot ons 12e elke dag samen geweest, baby en kinderfoto's van ons samen en verjaardagen. Toen kreeg hij met haar, een kennis van mij en omdat wij een lang verleden hadden vond zij het niet leuk en werd er erg onzeker van. Ik heb duidelijk gemaakt dat wij alleen als kinderen een verleden hebben en dat zij nu de toekomst bepaalt, en een verleden samen opbouwen heeft tijd nodig.
Hij was duidelijk:, ik kies voor jou (zjin vriendin) en sabine(ikke)is gewoon een vriendin, er is niks om bang voor te zijn dus doe niet zo raar, wij (zijn vriendin en hij) delen de lakens en bouwen een toekomst samen.
Ik bevestigde dus alleen zijn verhaal en de rest moest zij zelf mee leren omgaan.

Oh en als zij niet fijn vindt dat jij met hem naar een concert gaat kan ze toch meegaan? of andere afspraken met elkaar maken. Zoals alleen als 2 gezinnetjes afspreken zodat zij jou met jouw man en ukkie ziet en hoe normaal jullie contact is maar ook dat jouw kerel daar heel goed mee omgaat. Je hoeft niet haar beste vriendin te worden of op eieren te lopen, maar er moet wel duidelijkheid geschept worden

@aviya...nou ja dat is toch ook te gek voor woorden...Kan daar nooit niet zo goed tegen als mensen daar zo onzeker van worden en dat je dan geen contact zou mogen hebben. Ik ben eigenlijk altijd van de lange relaties geweest en met beide ex vriendjes kan ik gewoon nog heel goed opschieten. Wesley vind het ook geen enkel probleem en gaat zelf ook nog om met een ex vriendin. Kan me daar zelf ook niet druk om maken. Het is niet voor niks uit gegaan en als je dan wel vrienden kunt blijven is dat toch alleen maar fijn. Je hebt wel een geschiedenis samen.

@ immke...ja zo voelt het voor mij ook! Grappig heh!

En ik denk inderdaad ook dat ze heel onzeker is over dingen. Mijn beste vriend heeft haar hier al eens op aangesproken en ook ik heb haar al meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik niks meer met hem moet. Pffff dat zou echt nooit goed komen! Als vrienden zijn we perfect maar niet in een relatie..dan slaan we elkaar de tent uit (figuurljk dan heh!) En ze gaat niet mee naar het concert..heeft ze een keer gedaan en toen stond ze de hele avond chagerijnig te kijken. Was mijn beste vriendje ook wel wat klaar mee :) Niet haar type muziek (punk/hardcore)...

Nou ja heb haar in ieder geval gister terug gemaild dat ik haar reactie niet begrijp en dat ik gewoon heel traag ben in het terug reageren op emails. En dat het niet mijn bedoeling is om over haar gevoel heen te stappen. Geloof dat ze dat wel weer oke vind dus we zien wel weer hoe het loopt..
Beste vriendje belde vanaf zijn werk en moest ook al zuchten..begrijpt het ook niet zo goed allemaal...

Maar inderdaad ik ben gewoon niet van plan om mijn vriendschap stop te zetten. We hebben al eerder een hele tijd geen contact gehad toen en daardoor heb ik een heel deel van zijn kindje gemist en hij van mijn zwangerschap...Zwaar klote was dat toen en dat wil ik niet weer. Dan af en toe maar op eieren lopen.

Pfff lang verhaal weer! Thanks voor het reageren meiden!
Liefs

Wat een situatie zeg!! Ik heb een paar jaar terug zoiets meegemaakt. Ik was vrienden met een jongen en mijn man vond dat geen probleem, ik heb grotendeels mannenvrienden haha. Maar zijn vriendin vond het nooit leuk. Dus ook wij liepen steeds op eieren. Om een lang verhaal kort te maken heb ik een punt gezet achter onze vriendschap. Alleen omdat zijn vriendin het echt niet leuk vond en steeds jaloerser werd. Ik wil niet in een relatie komen dus nam ik afstand. Hun relatie is nu supergoed en daar ben ik blij om.

Wat ik probeer te zeggen is dat je misschien ook aan haar moet denken. Als ze zo onzeker is neem dan even afstand want wat ik begrijp vind hij het ook irritant dat ze zo reageert. Dat had mijn vriend ook en dat is niet goed. Vrienden zijn prima, maar niet ten koste van een relatie is mijn mening. Maar dat is mijn mening hoor! Ik snap helemaal hoe jij je voelt en dat je de vriendschap niet wil opgeven, en hij ook niet, maar soms moet je jezelf even aan de kant zetten voor een ander. Klinkt misschien hard en dat is totaal niet mijn bedoeling, maar ik probeer je een andere kant te laten zien.

Liefs ciomama

Hoi Ciomama,
Neeh dat klinkt helemaal niet hard! En dat is waar ik ook heel hard over na heb gedacht. Ik ben ook altijd wel iemand die dingen bespreekbaar maakt en er gewoon naar vraagt dan. Heb een hele tijd terug het contact op nul gezet. Maar ik krijg steeds van haar terug dat het haar niks uit maakt...dus dan denk ik maar dat het zo is...

Maar het is gewoon heel gek allemaal...Zo heeft ze me weer gemaild dat ze het raar vond dat ik drie weken niet had terug gemaild...tsja ze weet dat ik daar gewoon super super traag in kan zijn. En dat ze nu eigenlijk niet wil dat we op de verjaardag van haark indje komen. Zo vaaag....En dan wel helemaal vertellen wat ze allemaal heeft gedaan. Ik laat het maar een beetje voor wat het is en slik dingen wel wat in. Wil gewoon ook niet dat zij er ruzie om krijgen want dat is niet nodig. Ze hebben een gezinnetje en daar wil ik niet tussen staan.
Liefs!

Terug
Bovenaan