Compleet overstuur voor fles

<p>Onze kleine man is 11 dagen oud en sinds gisteren krijst hij het 9 van de 10x echt uit voor zijn fles. Hij is compleet overstuur. </p><p>Wij verschonen hem eerst en dan geven we de fles. Tijdens het verschonen zet hij het al op een krijsen en stopt als de fles erin zit. Probeer hem tussendoor te sussen of met een speentje maar dat werkt niet. Hij is zo overstuur dat hij er zelfs van hoest/verslikt. We kunnen hem niet eerst de fles geven en dan de luier verschonen omdat hij nog wel eens zn voeding terug geeft.</p><p>We hebben hem net in bad gedaan in de hoop dat hij rustig zou zijn. In bad ging het goed maar met het aankleden ging het weer mis. Doordat hij nu wakker is komt hij weer een uur eerder net als vanmiddag. Vanmiddag heeft hij weer niet zn hele fles op. Dus meer voeding geven werkt ook niet. </p><p>Iemand misschien een tip? Wil morgen sowieso even de verloskundige bellen aangezien we nog niet bij het consulatiebureau zijn geweest.</p>

Zou het helpen als je na het verschonen hem eerst even buidelt bij je? Zodat je in rust het flesje kan geven?

Heb ik al geprobeerd. Ook tijdens het verschonen probeer ik hem zo rustig te krijgen. Ben vandaag zelfs in bed gaan liggen tijdens het omkleden met hem op mn borst omdat hij daar normaal rustig van wordt. Werkte ook niet. Hij is gewoon niet te troosten.

Verschrikkelijk is dat he, als ze zo jong zo overstuur kunnen worden.. 
Wat bij ons hielp was 'warm houden'. Ik wikkelde m'n dochter in een hydrofiel luier en gaf zo min mogelijk prikkels, dus geen felle lamp aan.. zo jong willen ze vaak na de fles/borst weer verder slapen.. 
ik deed altijd het hydrofiele luier plat op haar bed waar ze lag, als ze eruit moest wikkelde ik haar daar in, en ook als ik haar teruglegde deed ik dat op het doek en gingen de zijkanten weer plat en soms over haar buik.. 
Het vervelende is dat als ze eenmaal heel erg overstuur zijn, ze daar in kunnen blijven hangen, vooral rond krampjestijd hebben wij hier veel last van gehad.. 
Succes! 

Is inderdaad geen pretje als ze zo over hun toeren zijn! 
heb je al geprobeerd om eerst een beetje te voeden en tussendoor (bij het boertje) de luier te verschonen? Dit hielp bij ons vaker :) 

Waarom perse verschonen voor de fles? Ik verschoon altijd gewoon wanneer het nodig is, kan ook een uur na de fles zijn ofzo. Of idd halverwege de fles, dan zijn baby s vaak wat rustiger omdat ze al wag gedronken hebben.
Het klinkt best wel normaal allemaal hoor, maak je er niet te druk om. Verschonen is ook maar 30 seconden werk, dus dan krijst hij maar even, jammer dan..
En idd, in bad gaat goed maar aankleden is drama (wat ook heeeeel normaal is voor baby's!) dus dat is ook geen oplossing nee. Ik deed mijn kinderen juist ná de fles in bad als ze nog zo klein waren, dan huilden ze een stuk minder omdat ze in ieder geval geen honger hadden.
En als hij een uur eerder of later komt.. so be it!! echt niet te druk om maken hoor. Ritme komt pas als hij veeeeeel ouder is. Mijn jongste is nu 6 maanden, pas vanaf 4 maanden kwam er meer ritme qua wakkertijd-voeding. En zelfs nu komt ze soms een uur te vroeg voor haar voeding.. jammer dan. Ik zie wel hoe de dag/nacht loopt, maak me totaal niet druk om op vaste tijden te moeten voeden.. dit werkt voor ons heel relaxed! 
Dus probeer alles ook een beetje los te laten, je kindje klinkt echt als een normale baby, ook al krijst hij zo en is hij zo boos dat hij zich verslikt. Probeer een manier te vinden die voor jullie werkt, want die luier hoeft echt niet perse vlak voor ern voeding verschoond te worden!

Waarom perse verschonen voor de fles? Ik verschoon altijd gewoon wanneer het nodig is, kan ook een uur na de fles zijn ofzo. Of idd halverwege de fles, dan zijn baby s vaak wat rustiger omdat ze al wag gedronken hebben.
Het klinkt best wel normaal allemaal hoor, maak je er niet te druk om. Verschonen is ook maar 30 seconden werk, dus dan krijst hij maar even, jammer dan..
En idd, in bad gaat goed maar aankleden is drama (wat ook heeeeel normaal is voor baby's!) dus dat is ook geen oplossing nee. Ik deed mijn kinderen juist ná de fles in bad als ze nog zo klein waren, dan huilden ze een stuk minder omdat ze in ieder geval geen honger hadden.
En als hij een uur eerder of later komt.. so be it!! echt niet te druk om maken hoor. Ritme komt pas als hij veeeeeel ouder is. Mijn jongste is nu 6 maanden, pas vanaf 4 maanden kwam er meer ritme qua wakkertijd-voeding. En zelfs nu komt ze soms een uur te vroeg voor haar voeding.. jammer dan. Ik zie wel hoe de dag/nacht loopt, maak me totaal niet druk om op vaste tijden te moeten voeden.. dit werkt voor ons heel relaxed! 
Dus probeer alles ook een beetje los te laten, je kindje klinkt echt als een normale baby, ook al krijst hij zo en is hij zo boos dat hij zich verslikt. Probeer een manier te vinden die voor jullie werkt, want die luier hoeft echt niet perse vlak voor ern voeding verschoond te worden!

Terug
Bovenaan