Complicaties na curettage

<p>Hoihoi,</p><p>Afgelopen maandag 31 mei ben ik gecuretteerd, dit was allemaal goed verlopen. Ik ben 15 wk zwanger geweest maar helaas een miskraam gehad.</p><p>Op de dag van de curretage zelf nog best wat bloedverlies, maar volgende dag al bijna niet meer. De dagen daarna alleen nog maar hele kleine restjes bruinig bloed, terwijl ze zeiden dat de bloeding nog wel 1 tot 2 weken aan kon houden. Na de curretage ook helemaal geen pijn ervaren, dus dat viel me alles mee.</p><p>Nu sinds donderdag op vrijdag heb ik last van allerlei rare klachten. Pijn bij plassen en vlak voor plassen, soort krampen. Krampen in darmen, links en rechts onderbuik maar ook soms bij middenrif. Ook net temp gemeten en lichte verhoging, dus ik ga in ieder geval morgen gelijk met de dokter bellen. Had wel na de curettage een antibioticakuur gekregen om ontstekingen te voorkomen.</p><p>Maar omdat ik me best wel ongerust voel vroeg ik me af wie hier misschien ook last van heeft gehad. Op Google lees je alleen maar enge dingen ?. Ik hoop dat het niets ernstigs is en hoop binnekort weer zwanger te worden.</p><p>Liefs Femke </p>

Na 18 week ben ik gecurreteerd. Heb toen een nacht in het ziekenhuis gelegen omdat ik een liter bloed verloren was. Heb toen een transfusie gehad.

De klachten natijd waren bij mij snel over, wel pijn bij plassen enz (was na een week over, bloeding hield een week aan)

. Maar als je ongerust bent zou ik de HAP bellen.
Google is de grootste nachtmerrie. Alleen maar negatieve ervaringen.

Ik zou inderdaad ook gewoon de huisartsenpost bellen, of misschien zelfs meteen de gynaecoloog. Ik kreeg zelf 3 dagen na mijn curettage koorts en heb toen kort voor 5 uur 's middags de huisarts gebeld, die dacht dat ik wel de volgende dag langs kon komen. Nou, toen werd ik dus meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ik meteen voor een paar dagen opgenomen werd, en kreeg ik te horen dat ik hen rechtstreeks had moeten bellen. Dan had de antibiotica een dag eerder gestart kunnen worden. Zeker gezien ik toch al flinke bloedarmoede had, zou dat best gunstig zijn geweest omdat je met infectie sneller weer bloedafbreekt (ik had een curettage wegens overmatig bloedverlies, in een nacht 1,5-2 liter kwijtgeraakt na een spontane -maar wel door echo verwachtte - miskraam). 

Bij twijfel, gewoon bellen. De mensen aan de telefoon kunnen meestal vrij aardig inschatten of er spoed bij is of niet en je kunt beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig.

Dank jullie wel voor de reacties, ik heb toch maar de HAP gebeld en die hebben een afspraak voor me ingepland voor over een uurtje om o.a. urine in te leveren. Zo te lezen niet altijd handig om te lang te wachten dan. Ik hoop dat het meevalt. Dank jullie wel.
Update: bloed en urine is onderzocht en zag er allemaal goed uit, waardes waren goed. Hij kon niet direct iets verontrustends vinden. Twee dagen aankijken en anders weer met HA contact opnemen.

Terug
Bovenaan