Computer//internet

Hallo,
In deze leeftijdsfase zijn er al veel kinderen met computers bezig, vele ook op internet.
Maar als ouders wil je natuurlijk wel zeker van de site zijn...

Zelf mogen mijn kinderen alleen op www.neopets.com en op www.spele.nl .
Dit omdat ik deze sites ken.

www.neopets.com heeft mijn voorkeur, omdat ze daar vooral op iets jongere kinderen zijn gericht, op www.spele.nl heb je er ook nog wel schietspellen en spelletjes voor ouderen  tussenzitten.

Het enige nadeel van neopets is dat je je eerst moet aanmelden.
Hier de link daarvoor: http://www.neopets.com/refer.phtml?user
name=miielja
miielja is de account van mijn dochtertje,maar via deze link is aanmelden iets gemakkelijker (aanmelden is nu heel simpel).

Op neopets kan je kind d.m.v. spelletjes spelen 'neopunten (ook wel np genoemt)' winnen. En daarvan kunnen ze dan  eten, kleren, eigenlijk alles voor hun neopet kopen. Als ze dat ook doen, leren ze ook al een klein beetje met geld om te gaan. Maar veel kinderen spelen gewoon de spelletjes op deze site, die ik zelf wel leuk vind voor kinderen. Ook mijn buurkinderen zijn dol op deze spelletjes.

Op www.spele.nl kan je kind allemaal spelletjes kiezen, waar opzich ook wel leuke spelletjes tussen zitten, maar ik zelf net iets minder vind dan neopets.

Omdat ik lerares ben op een basisschool, heb ik ervaring met kinderen in deze leeftijdsfase die echt op verkeerde sites zitten. Hierdoor en door mijn enthousiasme over neopets, wilde ik jullie als ouders ook een tip geven over bepaalde sites, met een beetje uitleg.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Vragen en andere tips mogen natuurlijk ook gesteld en gegeven worden.

Groetjes, Inge
 
Terug
Bovenaan