<p>Hoi!</p><p>Ik zit ergens mee en wil het van me afschrijven, misschien herkennen andere mama’s dit ook. Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en mogelijk tips. </p><p>Ik ben 4 maanden geleden bevallen van mijn eerste kindje, een gezonde dochter. Het gaat erg goed met haar, al zijn de nachten sinds deze week wat minder (mogelijk de slaapregressie haha)</p><p>Ik ben ongeveer een maand geleden weer begonnen met werken (adviesbureau, veel achter de computer). Ik ben van 4,5 dag naar 4 dagen werken gegaan en heb op de dinsdag nu mijn ‘mama-dag’. </p><p>Omdat ik borstvoeding geef kolf ik 3x (20 minuten per keer) op een werkdag. Van de 8 uren die ik op een dag werk, gebruik ik in totaal 1 uur voor het kolven en ga ik 1 uur eerder naar huis. Op een werkdag blijven er dus 6 uren over. Over de week gezien is dit dus 4*6 uur= 24 uur. Ik kan in principe zelf bepalen hoeveel projecten ik aanneem, dus ik bepaal zelf hoe vol ik zit qua werk.</p><p>Waar ik nu mee zit is dat sinds ik weer begonnen ben met werken na m’n verlof ik last heb van concentratieproblemen en moeite heb met plannen en uitvoeren. Doordat ik 3x moet kolven en de lunchpauze nog tussendoor komt heb ik soms het gevoel dat ik net nergens aan toe kom. De momenten dat ik dan voor werk kan gebruiken, laat ik me ontzettend afleiden doordat ik me slecht kan focussen.. Hier baal ik ontzettend van, maar het lukt me erg moeilijk om dan toch de draad op te pakken en eens te knallen. Misschien speelt hier slaaptekort mee, of is m’n brein alleen maar bezig met m’n dochter. Ik vind het lastig en weet niet zo goed hoe ik weer energiek en gefocust een productieve dag kan hebben. </p><p>De kleine gaat 3 dagen naar de opvang en ik en haar vader zijn allebei een dag thuis met haar. Soms denk ik, misschien moet ik een halve dag minder gaan werken om ook echt een middag helemaal voor mezelf te hebben (terwijl zij op de opvang is). Maar dat zou betekenen dat ik nog minder tijd over houd voor mijn werk. En in principe hanteert mijn werk dat mensen met mijn functie minimaal 70% van de tijd aanwezig zijn, dus 28 uur. Daar kom ik nu met het kolven dus al onder.</p><p>Herkennen jullie je hierin? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met werken/kolven etc. Heb je misschien tips of ideeën hoe ik mezelf weer wat meer kan motiveren om productief bezig te gaan. </p><p>Liefs,</p><p>E.</p>