conditie?!

Hallo dames, ik ben benieuwd hoe het met jullie conditie is gesteld.

Toen ik zwanger was deed ik tot week 30 zumba, tot week 39 elke week zwangerschapsyoga,
in mijn verlof drie keer in de week zwemmen en ik vloog met de auto nog naar allerlei vriendinnen om een bakkie te doen.

En toen beviel ik en heb ik na de keizersnee in ieder geval 6 weken niets mogen doen ( tillen, autorijden). ik maakte wel eens een ommetje, maar daar hield het mee op.

Nu is de bevalling 8 weken geleden.

Ik probeer om de dag met mijn dochter een ommetje te lopen voor zowel haar als mij goed en daarnaast om ook een keer in de week te gaan lopen met mijn moeder. Dit deed ik ook voordat ik zwanger was ook 1 keer in de week al jaren lang, maar merk dat ik nu halverwege steek krijg, zweet en bekaf ben. Moet dus van ver komen en opbouwen duurt wel ff. Ben dat niet gewend!

Hoe gaat dat met jullie en misschien dat mensen verassende laagdrempelige manier hebben om met de conditie bezig te zijn?!

Hoihoi,

Nou ben ik sowieso niet sportief typje, maar idd nu, na de bevalling
is t wel erger dan normaal.
Ik wacht met 'trainen' tot ik geen borstvoeding meer geef, tenzij het dit keer wel langer dan 3 maand gaat duren, dan ga ik langzaam opbouwen op de stepper.Ik moet als ik mn meisje naar/van kindergarten haal plm 300mtr de berg hoog en dat is n leuke training voor nu.Succes ermee

Liefs Gerrie

Hoi,

Tot een dag voor me bavalling liep ik nog post.
Een week na me bevalling ben ik weer begonnen.
Ik heb gelukkig nergens last van.

Hoi,

Ik deed altijd aan een mix van yoga en pilates.
Ben hier nu weer mee begonnen sinds 4 weken. Dat was ook wel weer even wennen. Merkte vooral dat ik, als ik uit een bepaalde oefening weer overeind kwam, ik af en toe wel even wat dissy was.
Gister ben ik ook weer geweest en moet zeggen dat ik vandaag wel vermoeider ben dan anders.
Ik geef borstvoeding, ik denk dat dat ook wel uitmaakt.
Geef je borstvoeding of de fles?

Ik ben niet echt sportief, maar ik heb wel de hele zwangerschap gefietst. Ik deed eigenlijk alles op de fiets, gebruikte de auto bijna nooit.
Het valt mij erg tegen wat er van mijn conditie over is. Ik ben een paar weken na de bevalling gaan wandelen met de kinderwagen en moest dat rustig opbouwen tot ik weer een paar kilometer kon lopen. Had ook nog wel last van mijn bekken als ik wat te enthousiast was.
Sinds deze week werk ik weer en ga ik 2 keer met de auto en 2 keer met de fiets. Maar het viel me gister nog tegen om te fietsen! Ik deed er langer over en het was gewoon zwaarder dan normaal.
Ik vind het best wel lastig dat mijn lichaam zo 'zwak' is geworden. Ik heb nu 3 dagen gewerkt en ben vandaag vrij, maar ben erg moe en mijn lichaam voelt ook alsof het wel wat rust kan gebruiken. Ik kijk dus erg uit naar het weekend :) even goed uitrusten!

hahah jij hebt weer verschil tussen week en weekenden, dat heb ik nog niet :)

Maar ik herken wel wat je zegt, het valt me dus erg tegen wat er van mijn conditie over is.

Matz ik geef borstvoeding, dat kost natuurlijk ook nog wel energie, ik weet het en het maakt mij ook voorzichtiger om volop te gaan.Mag natuurlijk geen effect hebben, mijn dochter mag geen verkeerde stoffen binnen krijgen omdat ik zo nodig zo snel mogelijk weer ' normaal' moet zijn. Tenminsten dat houd mij wat tegen, en vind het lastig de balans daar in te vinden, want niets doen wordt er ook weer niet beter van.

Moet toch ook zo'n berg opzoeken die Gerrie in de tuin heeft :)

ik heb ok een keizersnee gehad en kreeg daarna een bloeding waardoor ik ruim 2 liter bloed ben verloren,ik wou na mn keizersnee al weer beginnen met hardlopen na denk 4a 5 weken... maar dat was te makkelijk gedacht,want dat redde ik natuurlijk niet...mede door al dat bloed wat ik verloren ben.
Nu was ik na ongeveer 2 maanden na de keizersnee begonnen bij de sportschool,nu gaat het gewoonwel weer goed maar mn conditie was ook heel dramatisch
Maar ben blij dat die weer goed is,of ieder geval redelijk. Was dan wel mn 3e keizersnee de eerste keizersnee ging ook wle goed,de 2e heb ik veel pijn gehad van de onderhuidse hechtingen,zo'n pijn dat ik bleef huilen van de pijn zelf ademhalen deed pijn.
maar bij de 3e voelde ik al die pijn niet,wel wat maar was te doen dus daar door deed ik gewoon snel zelf weer allemaal dingen in en rond huis,alleen een grote wandeling dat merkte ik toen wel... maar dat komt dan voornamelijk door dat bloed wat ik verloren ben,dus op zich vind ik dat het mee valt want mn conditie is nu wel weer vrij goed

Terug
Bovenaan