Condoom gescheurd, help!

Hallo allemaal,

Ik ben 11 weken geleden bevallen en heb vorige week seks gehad met mijn partner. Helaas is hierbij het condoom gescheurd. Ik heb de dag erna meteen de map genomen en op advies van de huisarts afgelopen maandag ook nog een sterkere variant. Ik ben 6 weken na de bevalling ongesteld geweest en zou (volgens mijn oude cyclus) afgelopen maandag ook weer ongesteld worden. Geen idee of ik hierop kan vertrouwen omdat het pas de 2e menstruatie na de bevalling zou zijn en dan ook nog icm de map. Nu ben ik dus maandag ook niet ongesteld geworden maar heb ik wel sinds vanmorgen wat bruinige afscheiding gehad en klein beetje helderrood aan wc papier met afvegen. Het zet nog niet echt door en twijfel nu dan ook of het een beginnende menstruatie is of een innestelingsbloeding.. ben zo bang voor een zwangerschap. Hopelijk kan iemand me hier geruststellen. Het is vandaag precies een week geleden dat het condoom is gescheurd.
 
Als het vandaag een week geleden is, kun je volgende week zaterdag testen. Als je dan negatief test ben je hoe dan ook niet zwanger.
Na je bevalling heb je inderdaad nog geen weet van je cyclus. Als je volgens je oude cyclus maandag ongesteld had moeten worden, was het gescheurde condoom op een onschuldig moment, veel te ver na je ovulatie. Maar helaas valt daar nu niks over te zeggen. Enige is dat je maandag niet ongesteld bent geworden en dat dat met zekerheid niet door een zwangerschap komt.
Hou er rekening mee dat een Map ook een flinke hormoonbom is, en dus ook van alles doet met je cyclus en spotting en dat soort zaken.
 
Terug
Bovenaan