conflict met gastouder gehad

nou het nieuwe jaar start goed
en midden in mijn zwangerschap

begin van de maand al problemen gehad. terwijl ik naast mijn zwangerschapsproblemen ook nog die buikgriep erbij kreeg en bekeninstabiliteit smste zij ff wanneer zij allemaal vrij wou hebben.
smsen is nooit een goed idee en overrompelde mij ook.
Omdat ik op dat moment een gesprek niet zag zitten heb ik het gastouderburo gebeld.
Die waren heel aardig en hebben met onze ouder gebeld.
Tegen haar gaf ze aan dat onze gastouder graag nog wel een gesprek met ons wou hebben hierover. Nou daar merkte ik niet veel van, het bleef beetje eenrichtingsverkeer.

Nou het leek wat beter te gaan maar vorige week bleek dat het nog niet verandert was. Zij wil een dag vrij en geen enkel overleg of flexibiliteit.
Ze is een type die dominant is, die heel aardig is tot je in haar weg zit en geen feedback wil.
Tot dat ik zwanger was waren wij tevreden hoor, maar de opmerkingen over dat ik maar moest dorzetten en ach je bent toch thuis kunnen gewoon niet.

Vanmorgen weer met buro gebeld en aangegeven dat de communicatie zo echt niet kan, die hebben dus haar gebeld en voordat ik daar het resultaat van kreeg moest ik mijn meisje al ophalen.

Nou ik kom binnen en ze maakt me daar een opmerking: zo als jij het zo wil t hebben kun je het krijgen, niks meer flexibiliteit, de dagne die je hebt heb je en thats is, bekijk het maar.
Nou ja zeg, stond heel ff met de mond vol tanden. Toen het gesprek aangegaan, gelukkig heel wat ervaring op werk opgedaan en dat merkte ik toch wel.
Heel duidelijk gemaakt dat het juist om flexibiliteit en communicatie gaat. Dat we heel tevreden waren en dat terug willen. duurde wel ff maar kreeg toch ide at ze doorkreeg wat het probleem was. Keert ze het om! nu was zij niet degene die bot was en kort door de bocht maar ikke! Nou ja mooi laten denken, ik heb geen zin in welles-nietes spelletjes en mijn doel was ervoor zorgen dat ze weer gewoon met ons omgaat en flexibeler is. Ik leer dus steeds beter wanneer ik mijn mond moet houden hihi.
Het lijkt nu dat we het gesprek goed afgesloten hebben en dat ze weer wat meer aan onze kant staat. Afwachten maar.

Duidelijk is dat ze goed beledigd is dat ik het via het buro gespeeld heb (juist omdat ze zo is en ik geen viswijfenruzie wil en vooral omdat ik hier totaal geen energie voor heb) Dat ze absoluut niet mee eens is dat er tegengas gegeven wordt en zeker geen feedback wil. Ik denk ook wel dat er prive wat meespeelt, maar dat is haar leven, ik kan ook niet mijn priveproblemen op werk neerleggen.

Mocht het toch niet beter gaan of fijner worden maar eens kijken naar een andere gastouder, we zijn alleen erg beperkt doordat mijn man geen rijbewijs heeft en om 7 uur naar zijn werk moet en meerijdt met collega's dus ook daar weer afhankelijk van is.

Ik baal ervan dat dit juist tijdens de zwangerschap gebeurt, alsof ik nog niet genoeg aan mijn hoofd heb, en continu afvragen of ik het mijn hormonen zijn ofzo.

Straks gaan mijn 2 meisjes wel daarheen voor 3 hele dagen.
ik hoop zo dat het nu klaar is.
we hebben ook nog gedoe met mijn moeder, de enige oma die onze meisjes hebben en dan ook nog dit, en veeleisend werk, zo heb ik er helemaal geen zin in. En ik wil gewoon uitkijken naar mijn meisje! genieten van haar schopjes en haar straks in mijn armen nemen

Hoi wat een gemene vrouw zeg. Ik zou het niet te lang gaan aankijken, want je moet wel een goed gevoel hebben bij je gastouder. Anders het bureau op zoek laten gaan naar een andere en dan bij haar blijven tot je er 1 hebt gevonden.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar onze gastouder is gelukkig erg flexibel. Ik heb via marktplaats een advertensie neergezet, met wat ik zocht en deze aangedragen mijn ons gastouderbureau. Wij waren ook opzoek naar ene flexibele, dit omdat we wisselende diensten hebben en we vroeg naar het werk moeten. Dus dat allemaal in de advertensie gezet, en binnen een paar dagen hadden we iemand. Zelf kennis gemaakt, en toen dat goed was, pas het gastouderbureau gezocht en ingelicht.
Misschien ook een idee voor jou

Probeer te blijven genieten, ondanks deze toestanden

x yvonne

Heey meid,

Wat een rare vrouw toch! laatst schreef je toch ook al over haar? Ik ben dus zelf ook gastouder maar snap echt niks van haar gedrag. Dat je het bureau hebt ingeschakeld is juist goed, daar zijn ze voor. Wat ik zelf doe bij de vraagouders is aan het begin van het jaar alle dagen doorgeven aan de ouders, en zij ook aan mij. Met de zomervakantie doen we dit ook en het werkt prima. Soms komt het niet goed uit voor hun of mij, maar met overleg kom je een heel eind! En het is ook geven en nemen. Als het echt niet kan wijzig ik mijn vrije dag (tenzij het een bruiloft etc is) en andersom gaat dat net zo.

Als ik jou was zou ik idd alvast gaan uitkijken naar een nieuwe gastouder. Dit klinkt niet echt veelbelovend voor een leuke toekomst met haar.

Succes!!
Liefs ciomama

hier heb ik al eens eerder een topic van gelezen van jou toch? toen vertelde je toch dat ze die kinderen gauw een boterham gaf en in bed lag zodat ze lekker rustig kon eten en dat die zoon zo vreemd deed of was dat nou weer een ander? wat een drama joh.. denk je het even goed geregeld te hebben heb je dit weer. ik geloof dat ik toch wel klaar zou zijn met haar wat een mens zeg! ik zou net als yvonne zegt kijken voor iets anders! succes

Ik snap ook echt niet dat je het kan opbrengen om te proberen aardig tegen haar te zijn en het contact weer te verbeteren. Dit komt toch nooit meer goed? Er zijn toch wel meer gastouders

hoi dames

idd hier heb ik eerder een topic o ver gehad en nu barste dus de bom bij haar

haar kids speelden 18+ games op de grote tv bij mijn kind, dat is opgelost, via het buro want dat kon niet.

Op dit moment kan ik niet zonder gastouder en volgende maand juist wat extra nodig omdat het bij mij slecht gaat.
We hebben geen oma's die meehelpen en een vriendin helpt al veel, de kan niet nog meer dan woont mara bijna bij haar hihii

we hoeven geen vrienden te zijn maar moeten wel kunnen overleggen, en het hele jaar voordat ik zwanger was kon dat ook, ze was heel flexibel en Mara was er graag.

Zoals ik al zei, ik had het einddoel in zicht en dat is het belangrijkste, op elke opmerking gaan vitten zorgt voor ruzie en kom je niet bij je doel. Gesprekstechnieken zijn dat die ik op werk dus al aardig onder de knie heb gekregen blijkbaar. Wist ik zelf nog niet eens.

Terug
Bovenaan