consequent zijn

Hallo medemoeders!

Ik ben even benieuwd wat jullie in de volgende situatie doen:

Mijn dochter van 10,5 mnd is geen beste groente eter. Potjes gaan nog wel (het liefst die van 6 mnd)maar zelf gemaakt duwt ze na 3 happen alweer weg. Als ze heel weinig eet van het 8 mnd potje pak ik toch maar weer een 6 mnd potje. Zo ook met verse groente, als ze snel stopt pak ik een potje. Tja, ze moet toch iets eten denk ik dan. Wat vinden jullie? Als ze stopt is haar kans voorbij anders leert ze het nooit of zouden jullie ook wat anders te eten geven.

Zo ook met de tuitbeker. Daar oefenen we al een hele tijd mee. Maar na een paar slokken melk/sap wil ze m niet meer. Pak ik dan een flesje, dan drinkt ze wel weer verder. Dan vraag ik me toch echt af of dat wel slim van mij is. Maar uiteindelijk wil je toch dat ze genoeg binnenkrijgen nietwaar?

En ook nog een nachtelijk-consequent-zijn-twijfelgevalletje. Onze dochter krijgt momenteel boventandjes, waar ze best veel last van heeft. Ze sliep tot nu toe altijd perfect, ook met haar ondertanden is ze niet wakker geworden, maar nu komt ze minimaal 1 a 2 keer per nacht. We wachten altijd een paar minuutjes en de ene keer valt ze vanzelf weer in slaap en de andere keer blijft ze huilen.Dan gaan we toch maar naar haar toe en hoeven haar de ene keer alleen wat water te geven en even over haar bolletje te halen, de andere keer halen we haar echt uit bedje.Ze zeggen wel, doe wat je gevoel je ingeeft, maar ik vind het wel opvallend worden dat ze al een week lang elke nacht komt.

Wat doen jullie in deze gevallen? Ik heb toch het idee dat ze op deze leeftijd al veeeeeel slimmer zijn dan we denken en vraag me toch weleens af of ik bepaalde dingen niet juist in de hand werk. Ik weet ook wel dat je niet alles perfect kan doen, maar ben toch benieuwd hoe jullie dit soort 'probleempjes' oplossen. Hoop van jullie te horen! Groetjes, Marieke
 
hoi marieke,,mijn dochter is nu 14 maanden en eet ook nog steeds potjes, vanaf 8 maanden, ook omdat zei absoluut geen verse wil en net zoals jij probeer ik het wel maar zodra ze aanstalten geef om het weer uit haar mond te halen, pak ik een potje( zei wil ook niet die van 12 maanden) ja ook ik denk ze moet toch wat eten!! het raarste is dat ze na de potje wel vers eten wil in kleine porties.. zei deed ook erug moelijk met een beker maar dta heb ik echt zo gelaten omdat ik denk als ze dorst heeft drink ze vanzelf en na een paar weken was dat over( ook omdat een fles zo veel schade kan verrichten). over het slapen tja, erug he als ze je nacht rust gaan verstoren hahaha, mijn dochter heeft erug lang gespookt ermee( en ook tanden natuurlijk). ik was het zo zat, dat ik haar gewoon heb laten huilen omdta het elke nacht was 4 weken lang( heb ook nog een dochter van 4 en daar was ik gewoon niet meer aanspreekbaar voor) dus dat ging mij te ver!!! dentinox gebrobeerd??? werk super heb ik erop gedaan voordat ze ging slapen en als ze kwam heb ik haar effe laten huilen( niet als het langer was als 30min) maar na een week was dat voorbij!! en slaap weer heerlijk verder!! je moet gewoon kijken waar jij je goed bij voelt en je eigen niet uit het veld laten slaan!! wil je veel succes wensen en denk eraan ooit gaat het over!!!!! groetjes danielle
 
Hoi Marieke,
ik heb nu twee moeilijke eters, mijn oudste dochter heeft alleen de zes maandenpotjes geaccepteerd. (ze is nu twee). Als ik zelf wat maakte, dan deed ik er altijd wat appel, diksap of tomaat door en dan flink fijn pureren. Dat luste ze wel. Opeens was het over en at ze met de pot mee (14 maanden). Het heeft bij haar 8 maanden geduurd voordat ze de fles accepteerde (toen stopte ik helemaal met borstvoeding). Ze dronk vanaf 10 maanden sap uit een hematuitbeker, nu krijgt ze haar melk en thee ook uit een tuitbeker maar soms vindt ze een flesje fijner en dan giet ik het over. 's avonds krijgt ze nog steeds een fles met melk. Ik merk dat als je er zelf niet te moeilijk over doet, alle fases gewoon weer over gaan. Ook met slapen.
Mijn tweede kindje wil niet uit de fles drinken als ze wakker is, dus die krijgt haar drinken half slapend. Zal hopelijk ook wel weer over gaan.
Voel je niet schuldig over de keuzes die je maakt, ik sluit me aan bij danielle, doe waar je je goed bij voelt en geniet van je kindje!
Groetjes Meta.
 
al geprobeerd om i.p.v van gepureerd eten kleine stukjes te geven. aardappel kunnen ze nu al zelf fijn kauwen, net als wortel. misschien zelf laten doen. Of vers mengen met potje?

Misschien wil ze wel uit een gewone beker drinken.
 
Je kunt je kindje een tuitbeker geven als ze in bad zit. Bij mijn dochtertje hielp dat. Ze ging ermee spelen, vond hem ineens interessant en ging er uit drinken. Later gaf ik hem ook als ze niet in badje zat en dat ging perfect.
 
Terug
Bovenaan