Constant gebalde vuistjes

<p>Goedemorgen, </p><p>Ons zoontje van 4 maanden heeft eigenlijk sinds zijn geboorte (3 weken te vroeg & met de pomp gehaald) constant zijn vuistjes gebald. Ze zijn soms helemaal wit en als zijn nageltjes net iets te lang zijn, heeft hij zelfs wondjes in de binnenkant van zijn handje van het 'knijpen'. Ook heeft hij zijn teentjes altijd gekruld. Dit schijnen tekenen van spanning te zijn. </p><p>Nu heeft hij sinds zijn 2e week heel erg veel last van krampen gehad (dus reden genoeg om gespannen te zijn), maar dat gaat eindelijk heel geleidelijk aan de betere kant op. Toch heeft hij nog altijd veel spanning in zijn lijfje zitten. Herkennen jullie dit en wat kunnen wij doen om hem hierbij te helpen?</p>

wat zielig dat hij blijkbaar zoveel spanning in zn lijfje heeft!
Onze dochter is ook met de pomp gehaald (lag als sterrenkijker dus heeft ook nog eens een gekke knik moeten maken met haar nekje) en overstrekte veel in de eerste weken. Wij zijn bij een osteopaat geweest en die heeft de spanning uit haar nekje kunnen halen (2 sessies), daarna was het over! Dus mijn tip zou ook zijn: Osteopaat!
Succes!

Ons zoontje was ook 3 weken te vroeg en ik had tijdens mijn zwangerschap een burnout, ons zoontje was ook onwijs gespannen.
Wij zijn bij de kinderfysio terecht gekomen en zij heeft ons enorm geholpen!
Verder zou ik prikkels zoveel mogelijk vermijden als de spanning zo hoog is, dus Rust, Reinheid, Regelmaat. Bij ons zag dat er als volgt een beetje uit:

Iedere dag zoveel mogelijk hetzelfde
Om de dag een uitje en bij intensieve uitjes (drukke verjaardag bijv.) zelfs 2 dagen geen uitje (dus ook geen supermarkt o.i.d.)
Geen televisie of drukke muziek aan als de kleine beneden/wakker is. Muziek was bij ons een activiteit 
1 "vreemde" (dus een persoon buiten het primaire gezin) mag je kindje per dag maar vast houden, het liefst met een rustdag erna

Volg vooral je eigen intuïtie, jij als moeder weet gewoon echt wat het beste is voor jouw kindje, jullie hebben immers een navelstreng gedeeld ?
Heel veel succes en ik hoop dat je kleintje zich snel wat meer kan ontspannen 

Hoi, ons zoontje had hetzelfde na zijn geboorte. Ook met de vacuumpomp gehaald. Hij kon ook verschrikkelijk huilen en overstuur zijn. We kregen steeds te horen dat het normaal was. Na een paar bezoeken huisarts en huisartsenpost uiteindelijk bij een osteopaat beland. Zij gaf aan dat zijn hele linkerkant vast zat. Na vijf behandelingen hadden we een andere baby. Hadden een hele lieve vrouw die ervaring had met babies. Kleine vond de sessies ook prima en huilde niet eens als ze bezig was met hem. Had altijd het idee dat ie het wel fijn vond. Misschien kan een osteopaat jullie kleine ook helpen. 

Terug
Bovenaan