Constant ziek!!! wie herkend dit. zoontje van bijna twee

Mijn zoontje van bijna twee heeft al heel wat voor zijn kiezen gehad. Vanaf zijn geboorte al problemen met ontlasting, koorts stuipen, bronchitis, longontsteking, neus verkoudheden, maar vooral met zijn oren. We weten niet beter of hij is ziek, aan de antibiotica, puffers, zetpillen, extra vitamines, oordruppels. noem het maar op. We worden door onze huisarts erg goed geholpen, maar het zieken huis kan men geen diagnose stellen en worden we weer op straat gezet. de kno heeft al acties ondernomen door neus amandelen te verwijderen en oortjes door te prikken. binnen dagen had hij al weer oorontsteking. nu buisjes, leuk maar toch aan de anti. de buisjes gaan er nu vanzelf uit. o, ja er is op eens een schimmel gevonden in zijn oor(diep achter het geplaatste buisje, wat er al tijden schijnt te zitten).
Aan mijn zoontje is vaak niet te zien dat hij er erg onder lijd, hoe beroerd het ook gaat (hij is het gewend, schandalig maar waar). hij is met zijn nog geen twee jaar al bezig met kleding maar 92/98 en weegt al 16 kilo (geen kleine kerel), maar heeft moeite met praten.

Na een "korte" inleiding, mijn vraag: zijn er ouders die dit herkennen, of het zelfde mee hebben gemaakt. Ik en mijn vriend zitten toch wel op zijn eind. elke dag is een grote uitdaging.
 
Hallo,
ik herken het een beetje omdat het met het jongste zoontje van mijn broer ook zo was.
Nu is hij 6 en is het wat minder maar altijd is er wel wat, is het niet lichamelijk dan wel geestelijk en eea staat blijkbaar met elkaar in verbinding.
Ik weet dat zij op een bepaald moment om een 2de arts hebben gevraagd. Gewoon om te kijken of die iets anders zou zien.  En daar kwamen toch wel wat dingetjes uit.  
Het lijkt mij in elk geval niet goed dat hij regelmatig aan de antibiotica zit. Zijn er geen altenatieven via homeopathie of iets dergelijks.
Ik wens jullie veel sterkte en bedenk dat jullie als ouders het beste weten hoe je kindje zich voelt.  
Groetjes Jeanette    
 
Had het ook met mijn zoontje nu 18 en een halve maand. Vaak en veel (constant) verkouden, benauwd, exceem over zijn hele lichaam. Ging niet meer naar de dokter omdat ik zoiets had van het gaat wel weer over. Uit eindelijk ging het niet over en zijn we weer naar de huisarts gegaan. Bloedtest, en nu blijkt dat hij allergisch is voor honden (cat.2) en pinda's (cat.1). Zelf hebben we 2 duitse herders en pindakaas lust hij graag.
Hij weegt 13,2 Kg is 88,5 cm lang en draagt kleding maat 86, 92, 98 en 104.
 
Hallo Daphie,

Dit klinkt wel heel bekend. Alleen zijn wij met ons zoontje van nu twee niet all the way gegaan met het medische circus. Na twee keer antibiotica vorig jaar bij een keel en oorontsteking was hij drie maanden achter elkaar continu ziek toen weer diarree en toen de tweede kuur was afgelopen begon hij weer te hoesten en naar zijn oor te grijpen. Wij zijn toen gestart met probiotica een soort Yakult maar dan voor babies. Dit hielp meteen alle problemen (grotendeels) over. Na een maand poeier geven ging het niet veel beter met hoesten enzo. We zijn toen naar een kinderarts gegaan die behalve gangbaar ook een antroposofische kliniek heeft (kindertherapeuticum) in Utrecht. Hij heeft hem helemaal doorgelicht en niet zoveel kunnen vinden. Maar de probiotica helpt. Daarnaast heeft hij wel geconstateerd dat het ook iets in zijn energie is. Hij is nogal daadkrachtig en richt daardoor alle energie naar buiten in plaats van zijn eigen lijf te helpen. Door veel in bad te doen en hem met allemaal trucjes wat meer met zijn eigen lijf bezig te laten zijn is de energie inmiddels wat beter verdeeld. Op dit moment is hij ook al weer drie weken aan het hoesten en vannacht ook niet geslapen dus het is niet over maar het zet gelukkig niet door tot ontstekingen.

Groeten

Sjoerd
 
Terug
Bovenaan