Constante verstopping. Gluten intolerantie?

<p>Hoi. Mijn bijna 3 jarige kampt al een jaar met problemen met haar ontlasting. Een half jaar geleden doorgestuurd naar de kinderarts en daar werd de streptokokken bacterie vastgesteld. Goede zalfjes + antibiotica drankje en we waren er van af. Dachten we….. ondertussen is de vurige roodheid bij haar anus wel weg dus ik geloof wel dat de bacterie weg is alleen is het probleem nu dus haar ontlasting. Ze krijgt al iedere dag forlax. Heb al verschillende dingen uit haar voeding weggehaald behalve 1 ding, brood… haar symptomen zijn dus enkel constante verstoppingen. Met daarbij een opgezette buik + buikpijn maar dat vind ik een logisch gevolg van een verstopping. Zijn er hier moeders waarbij hun kindje ook geen bijzondere symptomen had maar tóch positief testte op gluten intolerantie? We zijn ondertussen wéér doorverwezen naar de kinderarts waar ze haar dus zullen gaan testen op intoleranties. En hoe gaat zo’n test in zijn werk?</p>

Dat kan simpel getest worden met bloedprikken. Is niet leuk natuurlijk, maar kan niet echt kwaad.

Als je dochtertje getest is, kan je wellicht met een goede kinderdietist kijken wat je kan doen.
Onze zoon had eigenlijk altijd diarree, en een opgezette buik en was vaak moe en prikkelbaar. Toen hij ruim 2 jaar was, leek dat me eigenlijk niet normaal meer. We hebben toen contact gezocht met onze huisarts en een goede kinderdietist. Onze zoon eet sindsdien gluten- en lactosevrij. Zijn ontlasting is normaal (geen diarree, geen obstipatie). Zijn buik is niet meer opgezet en hij heeft meer energie en is vrolijker. Veel supermarkten verkopen tegenwoordig glutenvrij brood en pasta en koekjes etc. 
Veel sterkte!

Hoi, hier geen kind maar ik zelf. Ik heb heel wat jaren rondgelopen met deze klachten. Van alles geprobeerd. Getest vanaf mijn 20e, maar altijd een test die niks aangeeft. Tot ik niks meer kon van de buikpijn en chronische verstopping en alle testen weer negatief terug kwamen. Via een mesoloog (op aanraden van huisarts) doorgemeten en op haar advies direct alle gluten geschrapt. (Bij mij bleek uiteindelijk zowel gluten als lactose een probleem te zijn) en na enkele weken (op uitzonderingen na) geen last meer! Mijn huisarts zei me toen: dat de test geen allergie aangeeft, betekend niet dat je niet intolerant kunt zijn (ik blijk dus kleine beetje en sporen van wel te kunnen verdragen, maar grote hoeveelheden niet) Voor mij heeft het alles veranderd. Wellicht is het, ook als de test niets aangeeft, een optie om zelf bv drie weken gluten te schrappen? Om te kijken of je verschil ziet? Hoop dat je snel een antwoord vind, ik weet hoe vervelend het kan zijn.

Bedankt hoor! Ja ze heeft een laxeer zetpil gekregen om de boel leeg te halen en ben dus ook direct gestopt met gluten inderdaad. Ben heel benieuwd of dit effect heeft. Even afwachten op de oproep van de kinderarts...

Hier ook een kindje met glutenintolerantie. Nooit uit testen gekomen maar exact zelfde klachten als zn nichtjes die het hebben. Vieze ontlasting, moe prikkelbaar/veel boze buien. Ontlasting is stukken beter nu en hij zit lekkerder in zn vel.

Terug
Bovenaan