consternatiebureau

Vorige week dinsdag was de wijkverpleegkundige bij ons geweest voor een intakegesprek voor het CB. Kasper werd keurig gewogen, waarop meneer meteen de weegschaal onderplaste ;-) Hij bleek maar 60 gram aangekomen te zijn in de afgelopen 4 dagen en dat vond mevrouw toch echt te weinig. Dus wij afgelopen dinsdag tijdens het weeguurtje wegen, bleek hij 255 gram gegroeid te zijn... Lijkt mij weer wat veel :) Ik gok dan dat haar weegschaal gewoon niet helemaal naar behoren werkte...

toen ze bij mij op huisbezoek kwamen, was rayen bijna 500 gram aangekomen in 1 week tijd, dat vond ze veeeeeels teveel. dus mocht ik hem nog maar een kwartiertje voeden per keer (gaf toen nog bv) anders kwam ie veel teveel aan. wat een gezeur, tis ook nooit goed bij dat bureau. van m'n oudste zoon zeiden ze van de week, dat ie een beetje aan de zware kant is, hij is niet te dik, neeeee dat niet, maar hij is wel aan de zware kant. ik zei, mens ik kan zijn ribben tellen, hoe bedoel je, aan de zware kant! gezeik van die lui....

CB heeft altijd wat te zeuren. Ik heb daarom zelf maar eens een goede babyweegschaal aangeschaft. Met de oudste al meegemaakt dat ze verkeerd wegen (aflezen) en dan kwam ie teveel aan en dan weer te weinig. (gebruik dan 1 weegschaal!!!) Dus ik hou het nu lekker zelf in de gaten en hij is in 3,5 week ruim 700 gram gegroeid. De oudste deed gemiddeld 250 gram in de week. Dus geen zorgen over die 225 gram!

hier ook huisbezoek gehad en o wat een mens.
liz mag niet op haar zij slapen ivm draaien naar haar builk!!!! kind slaapt met beide handen aan 1 kant dus draaien op haar buik is erg lastig.
o je geeft bv op aanvraag om de hoeveel uur dan?
ja hallo op aanvraag dus!

volgens mijn schoonzus is de arts beter want die hebben hun ook gehad.

ik hoop het want mijnman gaat niet want hij was volgens dat mens (zo heet ze hier) niet belangrijk want het draait toch om moeder en kind!!!
fijn he als trotse vader om zo aan de kant geschoven te worden.

we gaan het zien volgende week.

@sanderu: zeker een mevrouw van de oude stempel, als je man niet belangrijk is? mijn kraamzorg noemde mij kraamvrouw en mijn man kraamheer, zo kan het dus ook, de man is ook belangrijk, die moet er ook weleens uit snachts, pfft.

@babbes en supertje: je wordt af en toe inderdaad onzeker gemaakt door ze,maar vriendinnen van me zeiden al: je hebt al 2 kinderen en weet het zelf het beste. Ik ga ook naar het cb toe met in mijn achterhoofd: ene oor in,m andere oor uit. dus als ze bijv. vragen of ik exact om de 3 uur voed oid is het van: 'jahaa' :)

Hier ook zo'n CB hoor...
Ik geef bv, maar de vrouw die de intake kwam doen bleef maar hameren op de voordelen hiervan... Of ik NOG MEER folders wilde over bv....Nee hoor, de kast ligt er vol mee. Afgelopen week naar de arts gweest, die gelukkig meer individueel kijkt, en zelfs mijn idee om 's avonds een flesje te geven niet direct afkeurde....

Ach ja,

Ik merk dat ik in het begin superonzeker werd van al het gezeik (pardon) van het CB.
Inmiddels gaat het bij mij ook oor in-oor uit.

Ik had altijd gezeur omdat mijn zoontje lang en dun is, tot ik gekscherend zei; goh, dan heeft hij ècht de bouw van mijn man hè? Mijn man was toen mee, hij is 190 cm en weegt 73 kilo, jup, verrassing: lang en dun.... En zo ook met de bv, dat ik er meer tijd tussen moest laten. Nee, dat doe ik niet dan breekt hij namelijk de tent af (wat Vera nu dus ook doet, ook zo'n lange dunne...)

Ze verzinnen altijd wel wat, bedenk vooral ook dat er toch genoeg gezinnen zijn die de ondersteuning weldegelijk nodig hebben! Wij zijn meestal vrij nuchter en handig om met bijvoorbeeld internet dingen op tezoeken. Er zijn (helaas) ook veel gezinnen die niet zo handig zijn. Dan is het -zeker ook voor het kind- goed dat er een oogje op gehouden wordt.

Wij hadden deze week bij het eerste bezoek met Vera aan het CB een prettige arts, heel nuchter en relaxt. Voor de verandering!

X
Evje

Nog nooit bij een CB geweest ook niet met de oudste komt omdat wij in Duitsland wonen en wij gaan hier naar een kinderarts. Twee weken terug zijn de heupjes en de nieren van Daan bekeken doormiddel van een echo. Heupjes waren goed en de nieren werken ook goed.

Terug
Bovenaan