Constipatie baby 25 dagen oud

<p>Hi,</p><p>Onze baby van 25 dagen oud heeft erge last met zijn ontlasting. </p><p>Heeft iemand een tip wat we er aan kunnen doen? Ik las ergens een druppeltje olie in zn fles maar mag dat als hij zo klein is?</p><p> </p>
 
Wij doen altijd 10cc extra water in de fles, dat helpt bij ons goed. 
Daarnaast vertelde de ka dat het voor de kleintjes normaal is om ontlasting te hebben tussen 7x per dag en 1x per 7 dagen. 
Ook kan je het buikje masseren, hiervoor kan je eventueel bellen met het cb. Die kunnen je instructies geven hoe dit aan te pakken.
 
Dit hoort er helaas bij rond die leeftijd! Buikje masseren en fietsen met de beentjes werkte bij ons goed. Richting de 2 maanden was het ook ineens over!
 
Wat hierboven al gezegd is en ik gebruikte vitamine D druppels op oliebasis. Geen idee of 't wat doet voor de stoelgang, maar het is toch weer een beetje vet. Infacol hielp hier om de scheetjes gemakkelijk te laten komen (nooit geweten dat een baby zoveel scheten kan laten :').) 
Onze zoon had rond die leeftijd ongeveer eens per 2/3 dagen ontlasting. Hij is nu 8 maanden en poept 2x per dag. 
 
Hoi 
Ja hoor een druppel olie in de fles mag ik deed het bij mijn dochter toen ze nog geen week oud was en op aanraden van de verloskundige 
Wat ook vaak nog wil schelen is het water voor de fles te koken (minder kalk)  scheelde bij ons veel 
 
Terug
Bovenaan