Constipatie

Mijn dochter van 5 heeft veel last van constipatie. Soms poept ze drie dagen niet. Al drie keer bij de huisarts geweest, deze verhoogt steeds maar de dosis lactulose, zonder weinig effect dus! De ontlasting die ze wel heeft, varieert van diarree tot ingedroogd. Ze beweegt voldoende en drinkt veel. Probleem is alleen dat ze ook nog eens een slechte eter is. Dus pogingen om haar goed en vezelrijk te laten eten halen ook al niks uit. Ze eet bijv. geen groente. Zelfs met tussendoortjes als tarwekoekjes maak je haar niet blij. Wie heeft tips? Welke vezelrijke producten vinden kinderen wel lekker?

Mijn dochtertje van 4 1/2 heeft er ook last van.
Overigens krijg ik zonodig Legendal. Ze zeggen dat dit hetzelfde is maar Lactulose hielp niet en Legendal wel. Legendal is poeder en kan en mag opgelost worden in limonade.
Wellicht heb je wat aan de volgende tips die bij ons werken:
* na het opstaan direct een glaasje lauw water
* elke dag wordt er Kapitein Koek gegeten (deze heb je tegenwoordig in allerlei smaken)
* als ze het lust: kiwi laten eten
* dagelijks 2 uitgeperste sinaasappels
(niet gezeefd en niet met limonade, dus gewoon puur
Succes

Hallo Mireille,

ik las hierboven dat je de tip kreeg kapitein koek of zoals wij deden gewone ontbijtkoek want dat is in feite volgens mij. Wij kennen het zelfde probleem onze dochter van 4 heeft ook problemen met de ontlasting, 2-3 dagen niet en dan ingedroogd tot dun, en dit dan op 1 dag beginnend met vaste bolletjes en 2-3 luiers later dun.

wij gaven haar eerst altijd dagelijks 1 plak ontbijtkoek op de nuchtere maag maar niu krijgt ze niet meer dagelijks omdat ontbijtkoek ook kan stoppen, zo hoorde ik onlangs. IK heb niet het idee dat haar patroon veranderd is maar misschien werkt het bij jou dochter.

Onze dochter, net vier, wil overigens alleen maar in de luier poepen, ze houdt het rustig op tot ze een luier voor heeft, doen wij dat niet snl genoeg dan doet ze zelf en luier voor, en netjes hoor, hier begon ze zelf opeens mee, dus ook geen gesmeur als het resultaat er is. het probleem met de ontlasting speelt trouwens altijd al bij haar dus niet sinds ze bijna uit de luiers is, verder draagt ze geen luier meer ook 's nachts niet.

groetjes, geertje

Terug
Bovenaan