Constitutionele Eczeem

<p>Hoi allemaal,</p><p>mijn dochter van 6 heeft altijd al last gehad van kleine plekjes eczeem.</p><p>Vorig jaar zomer heeft ze daardoor een bacteriële infectie opgelopen die met behulp van een antibiotica snel weg trok maar sinds dien is haar eczeem zoveel erger geworden.</p><p>Haar huid is overal extreem droog en in in de kwetsbare zones zoals haar liezen / holtes zijn het grote open plekken. we smeren haar al een jaar in met vette crème en hormoon crème voor de extreme plekken (afbouwend). Dit helpt op het moment goed maar zodra we afbouwen komt de eczeem net zo erg weer terug. <br />Het is zo zielig, ze krabt zich helemaal open tot bloedens toe.</p><p> </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee of een goede tip??!! <br /><br /></p><p>Liefs Elcke</p>
 
Ooit wel eens gedacht aan voedselallergie? Ik weet niet of dat allergieën in de familie zit en of dat ze vaak buikpijn heeft oid..  Maar mijn zoontje bleek daar namelijk last van te hebben. Na allergie medicatie en voedsel aanpassingen had hij een gaaf huidje..
 
Mijn dochter heeft ook hele erge eczeem gebruiken ook vaseline en hormoonzalf. Daarnaast heeft ze van het zkh krabpakjes gekregen. Het is van 100% katoen en alle naadjes aan de buitenkant. In combo met de zalfjes werkt het huidherstel sneller en het is heel comfi op het huidje waardoor ze ook niet krabt. Het is van Dermacura. Echt heel sneu als ze jeuk hebben! Hoop dat je snel iets vind wat de jeuk tegen gaat!!
 
Mijn zoontje heeft ook eczeem. Niets werkt goed totdat we bij kamillosan zalf kwamen. Werk fantastisch en is absoluut niet schadelijk. Met kamille heel vettig. 

 
Ik heb van kleins aan eczeem gehad. Emovate, Cutivate, Dermovate. Alles van korte duur deze crèmes. Ik ging zwemmen in de zee tijdens vakantie en dat hielp. Thuis nam ik een zout bad. Zout kochten we bij het reformhuis.
 
Heeft geduurd tot ik zwanger werd op mijn 21e
 
Hier ook als kind eczeem en in de zee ging het weg! Wel tijdelijk helaas, die zout baden thuis heb ik nooit gehad dus zou wel een goeie zijn geweest. Inmiddels als volwassene heel weinig last er nog van.
 
Let er ook op dat je haar niet iedere dag laat douchen/ in bad gaan. Dat scheelt zoveel. Sinds ik dat beperk heeft mijn dochter er veel minder last van. Ze frist zich wel op door haar gezicht, handen, voeten, plasserje en billen te wassen
 
Terug
Bovenaan