Consultatie buro gesproken over mexicaanse griep

Ik heb het consultatieburo gesproken

En dit is wat ze zei:

1.je laat je kind vaccineren met een hele kleine kans maar die is er wel op herenbeschadiging of verlammingsverschijnselen

2 je laat je kind niet vaccineren de griep kan mild verlopen maar kan ook heftig zijn als het heftig is en ze moet naar het ziekenhuis en aan de beademing kan ze daardoor beschadiging oplopen.

Maar…. Nynke is allergisch voor kippenei dus daar gaan ze met de kinderarts over praten ze zegt dat ze dan bv als we dr willen laten vaccineren het een dagopname wordt om te kijken hoe ze erop reageert, nou ik heb zoiets van daaaaag straks raakt ze is shock toestand nee hoor dat wil ik echt niet.

Maar daar belt ze dus nog over terug.

Liefs Stefanie

.

moeilijk he.

ik ben er al overuit. ik doe het niet.
zowel bij mezelf niet, als bij nathalia niet.
en in jouw geval zou ik het persoonlijk ook niet doen.
voor mijn gevoel zelfs nog een reden erbij om het niet te doen, in jouw situatie.
maar goed, dat ben ik he. ieder zn eigen keuze natuurlijk, maar i kzou t wel weten.

2 neefjes van mij en mn nichtje liggen nu met de mg. ze zijn er heel beroerd van, maar niet beroerder dan met een normale griep.
mn vader heeft t ook al gehad, ook hij was er niet zieker van dan een gewone griep.
ik wacht het gewoon even af, maar voorlopig wordt hier niet geprikt.

heel veel succes met je beslising!

liefs, do

Ik hoef de keus niet te maken, maar ook ik zou niet vacineren!
Ik houd mijn kinderen beter in de gaten en zou sneller de ha laten komen als ze griep hebben of problmen met lucht krijgen!
Heb gister op het jeugd journaal een jongetje van een jaar of 10 met mg gezien, hij was niet extra beroerd terwijl hij toch een astmapatient is en ook vacinatie is geen garantie!

MJ

Hi Stefanie,

Ik zat even op de site van NHG (ned. huisartsen genootschap) en daar las ik het volgende bij de FAQ:

•Is er een vaccin zonder kippenei-eiwit?
Nee, in Nederland zijn er geen vaccins beschikbaar zonder kippenei-eiwit. Bij bewezen kippenei-eiwitallergie is vaccinatie niet mogelijk.

Zou me dus idd nog maar even goed bedenken...

Groetjes Sas (van het najaar 07 forum)

Hey meiden,

Nee dat ga ik ook niet doen hoor ik vind het echt een risico die prik zelf al en nu helemaal met die allergie erbij nee die vaccinatie krijgt Nynke niet.
En ik zelf neem hem ook niet ik vind het teveel risico voor de baby.

Op het rivm staat dat het nog steeds om een milde griep gaat dus meiden mochten we het krijgen en ik hoop van niet dan hoop ik maar gewoon dat het meevalt.

Liefs Stefanie

Kleine aanvulling op het bericht van Sas (mn Kyan):
ik heb zelf een kippeneiwitallergie, maar krijg wel de prikken. Ik heb geen enorm hevige allergie namelijk. Moet dan bij de HA blijven zitten een uur lang om te kijken hoe ik reageer. Meestal krijg ik alleen een bult waar ze geprikt hebben en heb ik een par dagen een stijve arm.

Vaccinatie kán dus wel (wil hier niemand mee overtuigen ofzo hoor, of "terechtwijzen", alleen even mijn verhaal neerzetten).

Overigens mag ik nu de prik niet: ben krap 12w zwanger en ze gaan maandag inenten, dus ik zit dan nog in het eerste trimester. Wat we met ons dochtertje van 1,5 moeten weten we niet... (wel of niet enten)

Ik vind het ook erg moeilijk hoor wat we moeten doen.
Aan de ene kant denk ik ja en aan de andere kant weer nee. Ik vind het allemaal een beetje tegenstrijdig.
Ze weten niet wat het vaccin op lange termijn met je kindje doet. Dus misschien houden ze er wel iets aan over.
Daarbij moeten nu ineens alle kinderen tussen 6 maanden en 4 jaar ingeent worden. Ze zijn alle ouders maar op aan het roepen dat iedereen zich laat inenten, maar ze beginnen wel pas de volgende week. Als het dan toch echt zo ernstig is dan kunnen ze er toch ook direct mee beginnen. Gisteren was op de radio dat alle GGD's klaar waren voor de inentingen. Waarom dan niet nu maandag beginnen i.p.v. de 23 november pas. In die week tijd kan ze de griep ook nog gemakkelijk oplopen hoor.
Ik werk op een basisschool en bij ons zijn ook erg veel kinderen ziek. Er zijn er een aantal met de m-griep. Maar veel kinderen worden nu ook wat sneller thuisgehouden als ze zich niet lekker voelen.

Ik weet het niet hoor ik ben meer naar nee geneigd dan naar ja. Ik wil onze meid eigenlijk niet iets laten inspuiten wat nog niet volledig getest is.

Allemaal succes met jullie keuze.
Liefs Anne

Hoi,
Dat ze nu pas 'onze kinderen' in het programma hebben opgenomen vind ik ook jammer. Misschien komen we nu wel een beetje te laat met de vaccinatie. Aan de andere kant is het een hele operatie om die vaccins op de goede plekken in het land te krijgen en daarvoor de juiste mensen bij elkaar te krijgen, met daarvoor ook nog een geschikte locatie, dus sneller dan de 23e kan niet.
Over dat je niet weet wat het vaccin doet op de lange termijn (na de inenting dus).... tja, ik weet zeker dat die vraag niemand aan een huisarts stelt, als die een medicijn voor je kind voorschrijft!!! Dat is een vraag die niet eens in ons opkomt (medicijnen zouden ook gevolgen kunnen hebben, maar daar hoor je nooit iemand over). Maar omdat het hier om iets onbekends gaat, vragen we het ons ineens af.... en duiken er overal vreemde verhalen op.
Succes met beslissen!
Groetjes, Noor

Terug
Bovenaan