Consultatiebureau en ADHD

Vandaag ben ik met mijn zoontje van 2 naar het consultatiebureau geweest. Nu weet ik dat hij druk is, maar daar vinden zij hem te druk. En dat hij makkelijk afgeleid is. Ik ben het ermee eens. Maar nu denken zij dat hij wellicht ADHD heeft en wordt hij doorverwezen naar de kinderspychiater. Nu vraag ik me a of er ouders zijn met soortgelijke ervaringen..zo ja ik zou ze dolgraag horen.
Dank je

hoi,

Ik vind dit wel op zeer jonge leeftijd
beoordeeld, mijn zoontje van 4 was ook
erg druk vanaf zijn 2e jaar en vooral
het 3e en 4e jaar. Ik geef nu visolie,
een lepel per dag, kan je halen bij een
reformzaak en heb hier veel baat bij.Hij is veel rustiger en kan zich
beter concentreren. Misschien voor jou
een tip...

hallo,
Ik heb het idee dat de mensen al snel klaarstaan met de conclusie dat een kind wat druk is adhd heeft.Op school ook, ze zijn toch niet allemaal gelijk.
En het lijkt mij ook heel rot voor de ouders wiens kinderen echt adhd hebben, zij zien als geen ander hoe het is om een kind met adhd te hebben.

zolang je het uit jezelf nog niet nodig vind om dit te onderzoeken, vraag ik me af waarom je dit zou laten doen.
Als je een moment opname van een kind ziet is het erg makkelijk om er een stempel om te zetten, maar jij bent zijn moeder en bepaald dit.
Zelf heb ik niet zo'n groot vertrouwen in het bureautje, als er iets is met mijn zoon kan ik ook wel naar de HA.

Mijn zoontje is best flink en dan doen ze net als of je niet weet hoe of je gezond moet eten.
Mijn man is bijna 2 mtr en fors en zelf en ik ook behoorlijk zwaar, dus wij weten heus wel hoe je op je gewicht moet letten, helaas ervaringen met lijnen genoeg.
Komt allemaal erg vervelend en makkelijk over van zo'n bureau, net als of het "eigen schuld dikke buld"is als je zwaar bent, alsof je aanleg en bouw er niets mee te maken heeft!
Ze mogen zo in de koelkast komen kijken hoor, dan kunnen ze daarna hun conclusie trekken ipv bevooroordeeld te doen.

Kortom meid, om mijn lange voorbeeld verhaal kort te maken, volg je eigen gevoel en keuze!!
Als jij nog wilt wachten met zo'n onderzoek, waarom niet?

Groetjes Mosy

Mosy,
Dank je voor je antwoord. En de andere twee natuurlijk ook. Het is wel herkenbaar..als je terug komt van het consternatiebureau (no noemt mijn vriendin het) dan schiet je zelfvertrouwen als moeder toch wel weer een stuk naar beneden.

Maar ik wil even jullie alle drie bedanken voor je reactie erg prettig om wat feedback te krijgen.
Groetjes

Hoi,

Ik vind het ook nogal wat om meteen een stempel te geven aan je kind, ik denk dat je naar je eigen gevoel moet luisteren, onze buren hebben een zoon waarvan ze zelf zeggen dat hij ADHD heeft, als ze dat dan bevestigen op zo'n consultatieburo, dan heb je er iets aan. Maarre, ik weet dat het snel afgeleid zijn misschien ook kan komen doordat je kind hoog sensitief is. Daar heeft Elaine Aron over geschreven, ook hoe je met hoog sensitieve kinderen kan omgaan. Ik ken het boek niet, maar misschien heb je er iets aan ?

Ik vind het zelf ook raar om bij een 2 jarige al termen als ADHD te gaan roepen. Wacht nou maar eens af hoe hij zich ontwikkelt. Ik zit zelf ook in een identiek schuitje. Mijn zoontje werd vanaf een maand of 14 heel erg druk en heeeel erg moeilijk. Nu zit hij sinds begin februari op de kleuterschool. Dus zo'n juf maakt hem 5 dagen in de week mee en ik houd de vinger aan de pols. Dat heb ik ook zo met haar afgesproken. Ze weet dat hij hyper is en als zij denkt dat hij 'afwijkend' is t.o.v. 'gemiddeld' dan hoor ik dat van haar. En dan is het vroeg genoeg om het hele test- en onderzoekscircus te doorlopen.

Hallo,

Bij mij in de buurt woont een jong meisje (2.5 jaar) dat heel erg druk wordt van chocola, misschien een idee om een op het eet patroon te letten en te kijken of er stoffen in zitten waar hij heel druk van wordt?

Succes

Terug
Bovenaan